Σελίδες

Η χειρουργική λεπίδα του 3ου μνημονίου έφτασε στους δήμους....


Σε περιορισμό των δαπανών και αύξηση ανταποδοτικών τελών καλεί τους δήμους η κυβέρνηση, με κείμενο οδηγιών για την κατάρτιση των προϋπολογισμών του 2016
Νέα επίθεση στις λαϊκές οικογένειες που στενάζουν από την ανεργία, την αναδουλειά, τη φοροεπιδρομή και στερούνται στοιχειωδών υπηρεσιών, προδιαγράφει η κυβέρνηση. Με όχημα και τους δήμους, προωθείται το παραπέρα χαράτσωμα των νοικοκυριών και ο δραστικός περιορισμός των υπηρεσιών που δικαιούνται και ήδη λειτουργούν υποτυπωδώς.
Σε εφαρμογή του «αριστερού» μνημονίου, τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών απέστειλαν στην Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) προσχέδιο απόφασης με οδηγίες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών των δήμων για το έτος 2016. Σε αυτό γίνεται σαφής η πρόθεση για συνέχιση των περικοπών και του περιορισμού των δαπανών γενικότερα, ανάμεσα σε άλλα και σε μια σειρά δομών και υπηρεσιών των δήμων που αφορούν ευθέως τις λαϊκές ανάγκες και στην πολιτική πρόσληψης προσωπικού. Παράλληλα, για πρώτη φορά ομολογείται κυνικά η προτροπή σε αύξηση των ανταποδοτικών τελών που πληρώνουν οι εργαζόμενοι. Οι δε δήμοι που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, προτρέπονται σε δανεισμό.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το προσχέδιο της Υπουργικής Απόφασης, οι δήμοι καλούνται να προχωρήσουν στην κατάρτιση ισοσκελισμένων ή πλεονασματικών προϋπολογισμών.
«Η γενική θέση των ΟΤΑ ως φορέων γενικής κυβέρνησης πρέπει να είναι ισοσκελισμένη ή πλεονασματική», σημειώνεται. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, τονίζεται η «ανάγκη άσκησης περιοριστικής πολιτικής στις δαπάνες, με υποχρέωση συγκράτησης αυτών στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα». Αναμένεται, δηλαδή, επιδείνωση της υπολειτουργίας υπηρεσιών που - αν και λειτουργούν υποτυπωδώς - τις έχουν ανάγκη τα λαϊκά στρώματα, της μερικής απασχόλησης, της αύξησης της φορολόγησης, των ιδιωτικοποιήσεων υπηρεσιών ως ο... ενδεδειγμένος τρόπος εξεύρεσης χρημάτων.
Μάλιστα, η κυβέρνηση αναφέρει ενδεικτικά μια σειρά δαπανών που θα πρέπει οι δήμοι να περιορίσουν, όπως:
- Δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού, οι οποίες πρέπει να αποβλέπουν στην αντιμετώπιση των έκτακτων υπηρεσιών αναγκών και να εγκρίνονται, αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια αξιοποίησής του εντός του ωραρίου εργασίας. Να σημειώσουμε ότι η υπερωριακή απασχόληση σήμερα υπάρχει όχι ως έκτακτη ανάγκη, αλλά γιατί λείπει το προσωπικό, κατάσταση που προφανώς θα επιδεινωθεί.
- Προαιρετικές δαπάνες Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, όπως αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων, βοηθήματα σε οικονομικά αδύνατους και άλλα, πρέπει να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες και επιβεβλημένες.
Επιπλέον, πρέπει να θυμίσουμε ότι ήδη έχει θεσπιστεί με νόμο το λεγόμενο Δημοσιονομικό Συμβούλιο, ως απαίτηση των δανειστών, σε συμφωνία με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και με τη συναίνεση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποταμιού. Αυτό το Συμβούλιο θα προχωρά αυτόματα σε περικοπές δημοσίων δαπανών, σε περίπτωση που υπάρχει απόκλιση στην εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού. Κάτι που σημαίνει πως θα μπορούν να γίνουν και πρόσθετες περικοπές στα κονδύλια που προορίζονται για τους παιδικούς σταθμούς, τα σχολεία, τις υπηρεσίες Πρόνοιας, καθαριότητας κ.λπ.
Δραστικός περιορισμός της χρηματοδότησης
Στο μεταξύ, επιβεβαιώνεται η συνέχιση της πολιτικής δραστικού περιορισμού της χρηματοδότησης που λαμβάνουν οι δήμοι από τον κρατικό προϋπολογισμό, σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας, καθώς καλούνται οι δήμοι σε αύξηση των ανταποδοτικών τελών που πληρώνουν τα λαϊκά νοικοκυριά. Χαρακτηριστικά σημειώνεται πως τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη θα πρέπει να προσδιορίζονται με γνώμονα το κόστος παροχής της υπηρεσίας, σε συνδυασμό όμως με το ύψος των εσόδων που αναμένεται να εισπραχθούν εντός του έτους 2015. Και εξηγείται στο κείμενο οδηγιών:
«Σε περίπτωση που τα εισπραττόμενα έσοδα του έτους 2015 εκτιμάται ότι δε θα καλύψουν τη δαπάνη της ανταποδοτικής υπηρεσίας του έτους 2015, τότε το ποσό που δεν καλύπτεται, θα πρέπει να συνυπολογιστεί στην απόφαση καθορισμού του ύψους των τελών για το έτος 2016, επιφέροντας αύξηση αυτών». Πρόκειται όχι μόνο για μια κυνική ομολογία παραπέρα φοροεπιδρομής στο λαϊκό εισόδημα, αλλά και ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού, που επιχειρεί να στρέψει μια κοινωνική ομάδα εναντίον άλλης και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτούς που μπορούν ακόμα και πληρώνουν ανταποδοτικά τέλη ενάντια σε αυτούς που δεν το κάνουν.
Τέλος, ως... διέξοδο στην έλλειψη χρηματοδότησης, η κυβέρνηση προτείνει τη μέγγενη των τραπεζών. Συγκεκριμένα, προτρέπει τους «κόκκινους» δήμους (σ.σ. υπολογίζονται περίπου στους 30) που δεν μπορούν να ισοσκελίσουν τους προϋπολογισμούς τους, «να συνομολογούν δάνεια με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση των χρεών τους, τα οποία προέρχονται από πάσης φύσεως δαπάνες». Δηλαδή, να προχωρήσουν σε δανειακές συμβάσεις που θα επιβαρύνουν παραπέρα τους δημότες, καθώς για να ανταποκριθούν οι δήμοι, θα πρέπει να προχωρήσουν σε νέα φοροεπιδρομή, συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών, ξεπούλημα δημοτικής περιουσίας.
Στη λογική αυτή, άλλωστε, συμπράττει και η ΚΕΔΕ, η οποία έχει «ξεχάσει» τη διεκδίκηση πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά αντίθετα προωθεί και ζητά τη μεγαλύτερη συμμετοχή των δήμων σε ευρωπαϊκά προγράμματα που είναι σχεδιασμένα για ώθηση της επιχειρηματικότητας και την πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό με «χαμηλά επιτόκια»! Οπως συμφωνεί και στη γενικότερη λογική της δημοσιονομικής πειθαρχίας, επιχαίροντας κάθε φορά για τη συνεισφορά των δήμων στο ματωμένο πλεόνασμα κυβέρνησης - τρόικας.



Η ΟΕΣΒΔΕΝ είναι αντίθετη με το νέο μνημόνιο

Τα μέτρα αυτά , θα είναι καταστροφή για τους μικρομεσαίους εμπόρους.
Τα μέτρα τα οποία προβλέπονται είναι μέτρα που θα έχουν καθαρά αντιλαϊκό προσανατολισμό, θα συρρικνώνουν την λαϊκή κατανάλωση και θα δυσκολέψουν τα μικρά καταστήματα στην επιβίωσή τους,(αύξηση προκαταβολής φόρου εισοδήματος – ασφαλιστικό – φορολογικό – αύξηση κόστους διαβίωσης για τους ίδιους τους εμπόρους μέσω αύξησης του ΦΠΑ σε είδη και υπηρεσίες, μια καταιγίδα από αντεργατικά μέτρα που στοχοποιούν τον αυτοαπασχολούμενο ).
Τα μέτρα αυτά σε συνδυασμό με την διατήρηση των μέτρων των προηγούμενων μνημονίων, θα είναι μια καταστροφή για τους μικρομεσαίους εμπόρους.
Η κυβέρνηση υιοθετώντας τις επιταγές των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων και των μονοπωλίων του κλάδου, τάσσεται ανοιχτά απέναντι στον εμπορικό κόσμο της χώρας.
Το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα για το ποιες κοινωνικές ομάδες έρχονται να εξυπηρετήσουν αυτά τα μέτρα.
Η Ομοσπονδία μας αρνείται να δεχθεί τα αδιέξοδα και τους εκβιαστικούς μονόδρομους που ορθώνει μπροστά μας η κυβέρνηση αλλά και όλοι οι υποστηριχτές μέχρι τώρα αυτής της κατεύθυνσης (Ε.Ε.).
Καταδικάζουμε τη στάση της ΕΣΕΕ και άλλων σωματείων που παράνομα και παράτυπα πήραν θέση πριν το δημοψήφισμα. Η απροκάλυπτη αυτή ενέργειά τους προς χειραγώγηση και αποπροσανατολισμό των μελών των σωματείων είναι καταδικαστέα, μας πεισμώνει, δεν μας πτοεί.
Οι μάσκες έπεσαν!
Καλούμε τους συναδέλφους να ορθώσουν το ανάστημά τους απέναντι σε αυτή την πολιτική.
Σήμερα η διέξοδος για το διεκδικητικό συνδικαλιστικό αγωνιστικό κίνημα, που πιστεύουμε ότι εκφράζει η Ομοσπονδία μας, είναι η συσπείρωση των συναδέλφων στα πρωτοβάθμια σωματεία, η αλλαγή των συσχετισμών σε αγωνιστική κατεύθυνση, η διεκδίκηση για να επανέλθουν όλα αυτά που μας έχουν αφαιρέσει, η διεκδίκηση για να ζήσουμε σύμφωνα με τους σύγχρονους όρους που επιβάλλει μια δημοκρατική και ελεύθερη κοινωνία.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΝΗΣΩΝ (Ο.Ε.Σ.Β.Δ.Ε.Ν.)
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




ΔΟΥΒΙΤΣΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ             ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Δ.

Λαϊκή Επιτροπή Αντίστασης και Αλληλεγγύης Ημαθίας

ΠΑΜΕ – ΠΑΣΥ – ΠΑΣΕΒΕ – ΟΓΕ – ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΑΟΥΣΑΣ
Την Πέμπτη, 16/7/2015 συγκροτήθηκε η Επιτροπή Αντίστασης και Αλληλεγγύης με πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΥ, της ΠΑΣΕΒΕ και της ΟΓΕ σε επίπεδο νομού.

Στις δύσκολες στιγμές που περνά αυτή τη στιγμή η εργατική - λαϊκή οικογένεια, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι νέοι και οι νέες, από την επίθεση που δέχονται από την ΕΕ, κυβέρνηση και μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, ένα από τα όπλα μας είναι η εργατική - λαϊκή αλληλεγγύη.
  • Να στηρίξουμε όλους τους ανήμπορους, τους ανέργους και αδύναμους. Να συνδυάσουμε την αλληλεγγύη με τη διεκδίκηση.
  • Να αποτρέψουμε με τις παρεμβάσεις μας, την αλληλεγγύη μας καθώς και την υλική βοήθειά μας να υπάρξουν συνθήκες απόλυτης εξαθλίωσης σε συνανθρώπους μας.
Πιασμένοι σφιχτά μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο στην κάλυψη άμεσων αναγκών και όλοι μαζί να αποτινάξουμε τα δεσμά της εκμετάλλευσης για να ανοίξει ο δρόμος της ανάπτυξης, όπου οι λαϊκές ανάγκες και η ικανοποίησή τους θα είναι στο επίκεντρο. Η αποστολή της ταξικής αλληλεγγύης είναι όχι η παροχή πρόσκαιρης βοήθειας και μόνο, αλλά να συνεγείρει αγωνιστικά τους ανθρώπους του μόχθου να διεκδικήσουν όσα τους ανήκουν, να θέσουν τέρμα στην ανισότητα και την αδικία.

Προχωράμε σε :
Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης: όπως τρόφιμα κυρίως μακράς διάρκειας ζωής (λάδι, παιδικές τροφές, μακαρόνια, όσπρια, ρύζι, αλεύρι, ζάχαρη, γάλα εβαπορέ, εμφιαλωμένα νερά, χυμοί, κονσέρβες, μπισκότα κα).
Επίσης μπορούμε να συγκεντρώσουμε κουβέρτες, ρούχα, παπούτσια, φάρμακα.

Στην περιοχή του δήμου Νάουσας ο χώρος συγκέντρωση υλικών αγαθών και δράσης θα είναι το Εργατικό Κέντρο (τηλ:2332022230).
Στις περιοχές δήμων Βέροιας και Αλεξάνδρειας είμαστε στη διαδικασία ανεύρεσης χώρων. Προσωρινά τηλέφωνα επικοινωνίας: Βέροια: 6974365539, Αλεξάνδρεια: 6938492516.

Η Επιτροπή Αντίστασης και Αλληλεγγύης την ερχόμενη βδομάδα θα προγραμματίσει επισκέψεις – παρεμβάσεις σε διοικητές νοσοκομείων, σε μονάδες υγείας, ΔΕΗ, ΔΕΥΑ, Δήμους κλπ. Θα παρεμβαίνει συλλογικά και οργανωμένα για λαϊκές οικογένειες στις οποίες επιχειρείται διακοπή ρεύματος, νερού, σε απειλές πλειστηριασμών πρώτης κατοικία κλπ.
Μαζί με ταξικά σωματεία, συλλόγους και φορείς θα παρεμβαίνει, όπου υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι – αγρότες, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη αγώνων με κριτήριο τα συμφέροντα των λαϊκών στρωμάτων.

Σύνθημα μας είναι:
Κανένας μόνος του. Ένας για όλους και όλοι για έναν, όλοι μαζί στον αγώνα


Οργανώνουμε την παρουσία μας παντού.

Στην Ημαθία συστήθηκε Λαϊκή Επιτροπή Αντίστασης και Αλληλεγγύης

Την οργάνωση του αγώνα απέναντι στο νέο μνημόνιο, αλλά και την ανάπτυξη της αλληλεγγύης σε όσους πλήττονται από μέχρι τώρα βάρβαρα μέτρα συζήτησαν σε κοινή τους σύσκεψη το απόγευμα της Πέμπτης 16/7 στην «Ελιά» εργαζόμενοι, άνεργοι, συνταξιούχοι, επαγγελματίες και νέοι της Ημαθίας μετά από κάλεσμα του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ σστη Βέροια.
Στην εισήγησή του ο Σάκης Τσίτσης πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Νάουσας τόνισε μεταξύ άλλων : “Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και οι προηγούμενες, μας ματώνουν, μας σφαγιάζουν για να σώσουν με κάθε τρόπο την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων. Χωρίς να καταργήσουν ούτε μισό άρθρο από τους νόμους που πτώχευσαν το λαό τα προηγούμενα χρόνια, φέρνουν νέα μέτρα ολικής εξόντωσης των εργαζόμενων και του λαού. Χρήμα, νέα προνόμια και προστασία στους επιχειρηματικούς ομίλους!
Το ΠΑΜΕ είχε προειδοποιήσει τους εργαζόμενους από νωρίς για το ρόλο της νέας κυβέρνησης. Τώρα που ήρθε η ώρα των αποφάσεων φάνηκε ξεκάθαρα ο βαθιά εχθρικός ρόλος της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προς τα εργατικά - λαϊκά συμφέροντα. Όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, δεν έκανε λάθος, δεν είναι ανίκανη. Αντιθέτως είναι αρκετά ικανή ώστε να φέρει συνολικά όλο το πακέτο πτώχευσης του λαού και με το νέο μνημόνιο που υπέγραψε να ικανοποιήσει όλες τις πάγιες επιδιώξεις και τους πόθους των βιομηχάνων - εφοπλιστών- μεγαλοεργοδοσίας. Μόνο στη δική μας δύναμη, στην οργάνωση μας μπορούμε να στηριζόμαστε. Ετοιμαζόμαστε για νέους πιο σκληρούς και δύσκολους αγώνες παντού. Καλούμε σε συμμετοχή στον οργανωμένο αγώνα, για να απαιτήσουμε και να διεκδικήσουμε την άμεση καταβολή των μισθών, των συντάξεων, των επιδομάτων ανεργίας και για να σταματήσουν τα μέτρα κεφαλαιακού ελέγχου γι' αυτά. Την προστασία όλων των ανέργων, καμία λαϊκή οικογένεια χωρίς φαγητό, νερό, ρεύμα, μετακίνηση. Την άμεση ενίσχυση της δωρεάν Υγείας, με γιατρούς, νοσηλευτικό προσωπικό, την απρόσκοπτη πρόσβαση στο φάρμακο, χωρίς επιβαρύνσεις στους ασθενείς. Απέναντι στα αντιλαϊκά μέτρα που συμφώνησε η συγκυβέρνηση στη φωλιά των λύκων στην ΕΕ, εμείς παραθέτουμε το δικό μας όπλο, τον ταξικό αγώνα, την οργάνωση της αλληλεγγύης. …..”

έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Αλεξάνδρειας

Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου Αλεξάνδρειας την Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2015 κι ώρα 20:00 το βράδυ θα συνεδριάσει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου σε έκτακτη συνεδρίαση με εξης δεκαέξι (16) θέματα ημερησίας διάταξης:
1. Έγκριση ή μη υποβολής προτάσεων στο πλαίσιο του Τοπικού Προγράμματος Προσέγγισης Leader της Ομάδας Τοπικής Δράσης «Αναπτυξιακή Νομού Ημαθίας Α.Ε. –ΑΝ.ΗΜΑ. Α.Ε.-Αναπτυξιακή Ανωνυμη Εταιρία Ο.Τ.Α.» (3η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος)
2. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΟΔΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΚΟΡΥΦΗΣ» (A.M. 41/2011)
3. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ Τ.Κ. ΚΕΦΑΛΟΧΩΡΙΟΥ» (A.M. 39/2011)
4. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΓΡΟΚΤΗΜΑΤΟΣ Τ.Κ.ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ» (A.M. 34/2011)
5. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου «Κατασκευή γέφυρας και διάνοιξη περιφερειακού δρόμου στην Τ.Κ. Βρυσακίου» (A.M. 56/2014)
6. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Αλεξάνδρειας
7. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Μελίκης
8. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Αγ. Τριάδας
9. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Λουτρού
10. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Π. Σκυλιτσίου
11. Επέκταση δικτύου ΦΟΠ στον Οικισμό Π. Σκυλιτσίου
12. Συγκρότηση Επιτροπής Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής των έργων με τίτλο:
•«ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΡΑΜΠΑΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΟΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΜΑ ΤΟΥ Δ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ»( ΑΜ 56/2012)
•«ΥΠΟΒΑΣΗ ΔΑΠΕΔΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΧΑΡΑΣ»
(ΑΜ 68/2012)
•«ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΤΕΓΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΒΡΥΣΑΚΙΟΥ» (ΑΜ 60/2013)
•«ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΤΗ Δ.Ε.ΠΛΑΤΕΟΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ Δ.Κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΚΗΣ» (ΑΜ 94/2013)
•ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ Τ.Κ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ (ΑΜ 93/2013)
13. Λήψη απόφασης για παραχώρηση της πλατείας του πρώην Δημαρχείου Μελίκης για υλοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων στα πλαίσια του Μελικιώτικου πανηγυριού 2015 στους συλλόγους:
α. Λαογραφικό Όμιλο Μελίκης και Περιχώρων (Λ.Ο.Μ.Π.)
β. Μορφωτικό Αθλητικό Όμιλο Μελίκης ¨ΦΙΛΙΠΠΟΣ¨
14. Ορισμός ενός αιρετού εκπροσώπου του Δήμου με τον αναπληρωτή του στην προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 56Α του Ν.2725/1999 και του άρθρου 1 της υπ’ αριθ. 46596/2004 Κ.Υ.Α. Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Αγωνιστικών Χώρων
15. Αντικατάσταση της κ. Τσαντσάν Ιωάννας, από τη θέση τακτικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία ¨Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλεξάνδρειας¨
16. Αντικατάσταση του κ.Φελεκίδη Παντελή, από τη θέση τακτικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία ¨Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αλεξάνδρειας¨

3ο μνημόνιο: Συμφωνία, ή προσωρινή αναστολή (time out) από την Ευρωζώνη

Για ψήφιση έως την Τετάρτη 15 Ιούλη των πρώτων αντιλαϊκών μέτρων για ΦΠΑ, συντάξεις, Δημοσιονομικό Συμβούλιο και ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας περί εξυγίανσης των τραπεζών, γίνεται λόγος -μεταξύ άλλων- στο κείμενο του Eurogroup που παρουσιάστηκε στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωζώνης.
Το κείμενο περιλαμβάνει και την περίπτωση της προσωρινής εξόδου (time out) της Ελλάδας από το ευρώ αν δεν επιτευχθεί συμφωνία.
Εφόσον τα μέτρα αυτά ψηφιστούν, τότε θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση για το 3ο μνημόνιο για δάνεια ύψους 82 με 86 δισ. ευρώ και με την προϋπόθεση ότι «η ελληνική προσφορά για μεταρρυθμιστικά μέτρα πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά».
Μεταξύ άλλων ζητούν «φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό» και «αυστηρή αναθεώρηση του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων, του συνδικαλισμού και των συλλογικών απολύσεων». Στο κείμενο γίνεται λόγος για «σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ, μεταξύ των οποίων και άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή, περίοδοι εκπτώσεων, άνοιγμα του επαγγέλματος του φαρμακοποιού, το γάλα και τα αρτοποιεία».
Για τις ιδιωτικοποιήσεις αναφέρεται «πρόοδος στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ» και «ένα σημαντικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων», ενώ προτείνεται κατά πλειοψηφία πως «αξιόλογα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία [αξίας 50 δισ. ευρώ] θα πρέπει να μεταβιβαστούν σε ένα υπάρχον εξωτερικό και ανεξάρτητο ταμείο όπως το Institution for Growth στο Λουξεμβούργο, ώστε να ιδιωτικοποιηθούν με την πάροδο του χρόνου και να μειωθεί το χρέος. Ένα τέτοιο ταμείο θα είναι υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών, υπό την επίβλεψη των αρμόδιων ευρωπαϊκών θεσμών».
Ολόκληρο το κείμενο του Eurogroup (στις αγκύλες είναι οι προτάσεις που δεν είναι ομόφωνες).
«Το Eurogroup υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη με τις ελληνικές αρχές ως προαπαιτούμενο για ενδεχόμενη μελλοντική συμφωνία για πρόγραμμα διάσωσης μέσω ESM. Σε αυτό το πλαίσιο, η ιδιοκτησία του προγράμματος από τις ελληνικές αρχές είναι ζωτικής σημασίας, και η επιτυχής εφαρμογή του πρέπει να ακολουθήσει τις πολιτικές δεσμεύσεως.
Το Eurogroup αναμένει τη συνέχιση της πλήρους συμμετοχής του ΔΝΤ (και καλωσορίζει την πρόθεση της Ελλάδας να επιδιώξει πλήρη εμπλοκή του ΔΝΤ στην παρακολούθηση και χρηματοδότηση του προγράμματος). Αυτό αποτελεί προαπαιτούμενο για το Eurogroup προκειμένου να υπάρξει συμφωνία επί ενός προγράμματος στον ESM.
Δεδομένης της ανάγκης για ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης με την Ελλάδα, το Eurogroup καλωσορίζει τις δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών να νομοθετήσουν χωρίς καθυστέρηση μέχρι τις 15 Ιουλίου ένα πρώτο πακέτο μέτρων. Αυτά τα μέτρα, έχοντας ληφθεί σε πλήρη συμφωνία με τους θεσμούς, θα περιλαμβάνουν:
- Εξορθολογισμό του ΦΠΑ και διεύρυνση της φορολογικής βάσης για την αύξηση των εσόδων.
- Προκαταβολικά μέτρα για τη βελτίωση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου μεταρρυθμιστικού προγράμματος του συνταξιοδοτικού.
- Υιοθέτηση Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, ήτοι σημαντική αναδιάρθρωση των διαδικασιών και των διακανονισμών για το σύστημα της αστικής δικαιοσύνης αλλά και σημαντική επιτάχυνση της δικαστικής διαδικασίας και μείωση του κόστους.
- Διασφάλιση της πλήρους νομικής ανεξαρτησίας της ΕΛΣΤΑΤ.
- Πλήρης εφαρμογή των σχετικών προβλέψεων που περιλαμβάνονται στη Συνθήκη για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση, ιδιαίτερα με το να καταστεί λειτουργικό το Δημοσιονομικό Συμβούλιο προτού οριστικοποιηθεί το MoU [και εισαγωγή αυτόματων περικοπών δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους φιλόδοξους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος που θα υπόκειται στην έγκριση των Θεσμών].
-Ενσωμάτωση της οδηγίας BRRD τουλάχιστον σε διάστημα μιας εβδομάδας με τη στήριξη της Κομισιόν.
Άμεσα, και μόνο μετά τη νομική εφαρμογή των προαναφερόμενων μέτρων, καθώς και την επικύρωση όλων των δεσμεύσεων που περιλαμβάνονται στο παρόν έγγραφο από το ελληνικό Κοινοβούλιο, μπορεί να ληφθεί μια απόφαση εντολής προς τους Θεσμούς για διαπραγμάτευση ενός Μνημονίου Κατανόησης (MoU). Η απόφαση αυτή θα ληφθεί υπό τον όρο ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες σε εθνικό επίπεδο και ότι θα πληρούνται οι προϋποθέσεις του Άρθρου 13 της Συνθήκης του ESM, στη βάση της αξιολόγησης που προβλέπει το Άρθρο 13.1.
Προκειμένου να διαμορφωθεί η βάση για μια επιτυχή κατάληξη του MoU, η ελληνική προσφορά για μεταρρυθμιστικά μέτρα πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά, ώστε να λαμβάνει υπόψη την έντονα επιδεινωμένη οικονομική και δημοσιονομική θέση της χώρας κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δεσμευθεί επισήμως ως προς την ενίσχυση των προτάσεών της σε ένα αριθμό πεδίων που προσδιορίζονται από τους Θεσμούς, με ένα ικανοποιητικό ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για τη νομοθέτηση και την εφαρμογή τους, συμπεριλαμβάνοντας δομικής φύσης σημεία αναφοράς, ορόσημα και ποσοτικά κριτήρια, ώστε να υπάρχει σαφήνεια για την κατεύθυνση των πολιτικών σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.
Κυρίως χρειάζεται, σε συνεννόηση με τους θεσμούς:
- Να διενεργηθούν οι φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό, καθώς και συγκεκριμένες πολιτικές που θα ισοφαρίσουν πλήρως τον δημοσιονομικό αντίκτυπο της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου για τη μεταρρύθμιση στις συντάξεις του 2012 και την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος ή κοινώς συμφωνημένα ισοδύναμα μέτρα έως τον Οκτώβριο του 2015.
- [Πώληση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων από σούπερ μάρκετ σε επόμενο βήμα], όπως και το άνοιγμα κρίσιμων μακροοικονομικά κλειστών επαγγελμάτων (για παράδειγμα οι μεταφορές με πλοία). Σύμφωνα με τη δεύτερη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, οι κατασκευές θα πρέπει να συμπεριληφθούν στα προαπαιτούμενα.
-Στην αγορά ενέργειας, η πρόοδος στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ [εκτός αν μπορούν να βρεθούν άλλα μέτρα που να έχουν ισοδύναμη επίδραση στον ανταγωνισμό, όπως συμφωνήθηκε με τους Θεσμούς].
- Στις αγορές εργασίας, να προχωρήσει σε αυστηρή αναθεώρηση του πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων, του συνδικαλισμού και των συλλογικών απολύσεων, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και την προσέγγιση που προτείνεται από τους Θεσμούς. [Επίσης, οι ελληνικές αρχές θα εκσυγχρονίσουν το νομοθετικό πλαίσιο των ομαδικών απολύσεων, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές]. Στο πλαίσιο αυτών των αξιολογήσεων, οι αλλαγές στην αγορά εργασίας θα πρέπει να βασίζονται σε διεθνείς και ευρωπαϊκές βέλτιστες πρακτικές, και δεν θα πρέπει να περιλαμβάνουν επιστροφή σε πολιτικές του παρελθόντος, οι οποίες δεν είναι συμβατές με τον στόχο προώθησης της βιώσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης.

- Να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση του χρηματοπιστωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης αποφασιστικής δράσης για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και μέτρα για την ενίσχυση της διακυβέρνησης του ΤΧΣ και των τραπεζών, συγκεκριμένα περιορίζοντας ενδεχόμενο πολιτικής παρέμβασης ειδικά στις διαδικασίες διορισμού.
Επιπλέον αυτών, οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να προχωρήσουν στις ακόλουθες ενέργειες:
- Να αναπτύξουν ένα σημαντικά αναβαθμισμένο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με βελτιωμένη διακυβέρνηση.
[Οι ελληνικές αρχές θα προσκαλέσουν ένα ανεξάρτητο σώμα που θα αποτιμήσει την αξία των προς πώληση παγίων και θα αναζητήσουν τον καταλληλότερο τρόπο προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ανεξαρτησία του ΤΑΙΠΕΔ, με τη συμμετοχή της Κομισιόν] ή
[Επιπλέον, αξιόλογα ελληνικά περιουσιακά στοιχεία [αξίας 50 δισ. ευρώ] θα πρέπει να μεταβιβαστούν σε ένα υπάρχον εξωτερικό και ανεξάρτητο ταμείο όπως το Institution for Growth στο Λουξεμβούργο, ώστε να ιδιωτικοποιηθούν με την πάροδο του χρόνου και να μειωθεί το χρέος. Ένα τέτοιο ταμείο θα είναι υπό τη διαχείριση των ελληνικών αρχών υπό την επίβλεψη των αρμόδιων ευρωπαϊκών θεσμών].
- Σε συμφωνία με τις φιλοδοξίες της ελληνικής κυβέρνησης, να εκσυγχρονιστεί και να ενισχυθεί σημαντικά η δημόσια διοίκηση, και να τεθεί σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την ενίσχυση των δεξιοτήτων και την αποπολιτικοποίηση της ελληνικής διοίκησης. Μια πρώτη πρόταση θα πρέπει να κατατεθεί μέχρι τις 20 Ιουλίου μετά από συζητήσεις με τους Θεσμούς. Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να μειώσει περαιτέρω το κόστος της ελληνικής διοίκησης, με βάση ένα πρόγραμμα το οποίο θα συμφωνηθεί με τους Θεσμούς.
-Να ομαλοποιήσουν πλήρως τις μεθόδους εργασίας με τους Θεσμούς, περιλαμβανόμενης της αναγκαίας εργασίας στην Αθήνα, για να βελτιωθεί η εφαρμογή του προγράμματος και η εποπτεία. Η κυβέρνηση χρειάζεται να διαβουλεύεται και να συμφωνεί με τους Θεσμούς σε όλα τα προσχέδια των νομοσχεδίων στις σχετικές περιοχές με επαρκή χρόνο πριν την υποβολή τους για δημόσια διαβούλευση ή στο κοινοβούλιο. Το Eurogroup υπογραμμίζει και πάλι ότι η εφαρμογή είναι το κλειδί, και στο πλαίσιο αυτό καλωσορίζει την πρόθεση των ελληνικών αρχών να ζητήσουν έως τις 20 Ιουλίου υποστήριξη από τους Θεσμούς και τα κράτη - μέλη για τεχνική βοήθεια, και ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσει την υποστήριξη αυτή από την Ευρώπη.
-[Τέλος, να τροποποιήσουν ή να αντισταθμίσουν ακυρωτικούς νόμους (roll-back legislation) που υιοθετήθηκαν μέσα στο 2015, οι οποίοι δεν είχαν συμφωνηθεί με τους Θεσμούς και είναι αντίθετοι στις δεσμεύσεις που συμφωνήθηκαν στο πλαίσιο της ανακοίνωσης του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου του 2015].
Οι παραπάνω δεσμεύσεις είναι οι ελάχιστες προϋποθέσεις για να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με τις ελληνικές αρχές. Ωστόσο, το Eurogroup κατέστησε σαφές ότι έναρξη των διαπραγματεύσεων δεν αποκλείει κάποια πιθανή τελική συμφωνία για ένα νέο πρόγραμμα του ESM, το οποίο θα πρέπει να βασίζεται σε μια απόφαση για το συνολικό πακέτο (περιλαμβανόμενων των χρηματοδοτικών αναγκών, της βιωσιμότητας του χρέους, και πιθανής χρηματοδότησης - γέφυρας).
Το Eurogroup σημειώνει της πιθανές χρηματοδοτικές ανάγκες του προγράμματος μεταξύ 82 δισ. ευρώ και 86 δισ. ευρώ όπως αξιολογήθηκε από τους Θεσμούς. Το Eurogroup προσκαλεί τους Θεσμούς να εξετάσουν πιθανότητες για να μειωθεί ο χρηματοδοτικός φάκελος, μέσω ενός εναλλακτικού δημοσιονομικού δρόμου ή υψηλότερων εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις. Η αποκατάσταση της πρόσβασης στις αγορές, το οποίο αποτελεί στόχο κάθε προγράμματος χρηματοοικονομικής βοήθειας, χαμηλώνει την ανάγκη για άντληση από τον συνολικό χρηματοδοτικό φάκελο. Το Eurogroup σημειώνει τις επείγουσες χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας, οι οποίες υπογραμμίζουν την ανάγκη για πολύ ταχεία πρόοδο στην κατάληξη μιας συμφωνίας για ένα νέο MoU: αυτές εκτιμάται ότι φτάνουν τα 7 δισ. ευρώ έως τις 20 Ιουλίου και επιπλέον 5 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα Αυγούστου.
Το Eurogroup αναγνωρίζει τη σημασία να διασφαλιστεί ότι το ελληνικό κράτος μπορεί να καθαρίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το ΔΝΤ και την Τράπεζα της Ελλάδας και να εκπληρώσει τις δανειακές υποχρεώσεις τις επόμενες εβδομάδες, για να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν την οργανωμένη ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων. Οι κίνδυνοι να μην ολοκληρωθούν ταχέως οι διαπραγματεύσεις παραμένουν πλήρως στην Ελλάδα. Το Eurogroup θα συζητήσει επειγόντως αυτά τα θέματα.
Δεδομένων των σημαντικών προκλήσεων του ελληνικού χρηματοπιστωτικού κλάδου, ο συνολικός φάκελος ενός νέου προγράμματος με τον ESM θα πρέπει να περιλαμβάνει την πρόβλεψη ενός μαξιλαριού ρευστότητας 10-25 δισ. ευρώ για τον τραπεζικό κλάδο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης και τα κόστη εξυγίανσης, εκ των οποίων ποσό ύψους 10 δισ. ευρώ θα διατίθετο άμεσα σε ξεχωριστό λογαριασμό στο ESM.
Το Eurogroup αναγνωρίζει πως μια ταχεία απόφαση για την υλοποίηση νέου προγράμματος αποτελεί προϋπόθεση για να ανοίξουν ξανά οι τράπεζες, αποφεύγοντας έτσι την αύξηση του συνολικού προγράμματος χρηματοδότησης. Η ΕΚΤ/SSM θα προχωρήσει σε μία ολοκληρωμένη αξιολόγηση μετά το καλοκαίρι. Συνολικά το "μαξιλάρι" ρευστότητας θα καλύψει πιθανά κεφαλαιακά ελλείμματα μετά τις ολοκληρωμένες αξιολογήσεις όταν θα έχει τεθεί σε εφαρμογή το νομικό πλαίσιο.
Υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες αναφορικά με τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αυτό οφείλεται στη χαλάρωση των πολιτικών κατά τους τελευταίους 12 μήνες, που είχε ως αποτέλεσμα την επιδείνωση του εγχώριου μακροοικονομικού και οικονομικού περιβάλλοντος. Το Eurogroup επαναλαμβάνει πως οι χώρες - μέλη της Ευρωζώνης έχουν -κατά τα προηγούμενα χρόνια- υιοθετήσει σημαντικά μέτρα που στηρίζουν τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, ελαφρύνοντας το μονοπάτι εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους, μειώνοντας σημαντικά το κόστος αποπληρωμής του.
ε αυτή τη βάση και στο πλαίσιο ενδεχόμενου μελλοντικού προγράμματος μέσω του ESM και σε ευθυγράμμιση με το πνεύμα της ανακοίνωσης του Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012, το Eurogroup είναι έτοιμο να εξετάσει ενδεχόμενα πρόσθετα μέτρα περαιτέρω χαλάρωσης των όρων εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους, αν αυτό χρειαστεί, ώστε να διασφαλιστεί πως οι καθαρές χρηματοδοτικές ανάγκες παραμένουν σε βιώσιμο μονοπάτι. Αυτά τα μέτρα, περιλαμβανομένης μεγαλύτερης περιόδου χάριτος και επιμήκυνση των περιόδων αποπληρωμής, θα εξαρτηθούν από την πλήρη εφαρμογή των μέτρων που θα συμφωνηθούν σε ενδεχόμενο νέο πρόγραμμα ανάμεσα στην Ελλάδα και τους Θεσμούς, και θα εξεταστούν μετά τη θετική ολοκλήρωση της εφαρμογής των εν λόγω μέτρων.
Το Eurogroup υπογραμμίζει πως δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί κούρεμα της ονομαστικής αξίας του χρέους.
Οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τιμήσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές, πλήρως και εγκαίρως.
Δεδομένου ότι όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις πoυ περιλαμβάνονται σε αυτό το έγγραφο εκπληρωθούν, το Eurogroup μαζί με το διοικητικό συμβούλιο του ESM και με βάση το άρθρο 13.2 της Συνθήκης του ESM, θα εξουσιοδοτήσουν τους θεσμούς να διαπραγματευτούν ένα νέο πρόγραμμα, αν οι προϋποθέσεις του άρθρου 13 της συνθήκης του ESM πληρούνται στη βάση της αξιολόγησης που αναφέρεται στο άρθρο 13.1.
Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία, θα πρέπει άμεσα να προταθεί στην Ελλάδα προσωρινή αναστολή (time out) από την Ευρωζώνη με ενδεχόμενη αναδιάρθρωση του χρέους».


Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου, για το δημοψήφισμα..

Η κυβέρνηση - για λόγους που σίγουρα δεν θα παραμείνουν άγνωστοι στο διηνεκές - επέλεξε την πραγματοποίηση δημοψηφίσματος σε χρονική στιγμή, με όρους και προϋποθέσεις, που ούτε στα καλύτερα όνειρά τους δεν θα μπορούσαν να έχουν οι εκπρόσωποι της εξωτερικής και εσωτερικής τρόικας.
Μας είναι δύσκολο επίσης να αποδεχθούμε ότι έπεσε θύμα αυταπατών και ψεύτικων διαβεβαιώσεων.
Τόση αφέλεια δεν είναι απλά επικίνδυνη αλλά μάλλον ύποπτη.
Το δημοψήφισμα της 5ης /7/2015 διεξάγεται με τους χειρότερους όρους, για να αποτυπωθεί αυθεντικά το διαρκώς διογκούμενο πριν λίγες μέρες πνεύμα αμφισβήτησης και αντίθεσης στους μονόδρομους της τρόικας που η κυβέρνηση – αφελώς κι εδώ – αναβάθμισε σε θεσμούς.
Τα φληναφήματα δε και οι επικλήσεις της κυβέρνησης στα ιδεώδη και τις ιστορικές δημοκρατικές παραδόσεις της Ευρώπης, το μόνο που προσφέρουν είναι άλλοθι και συγκάλυψη σε μια οικονομική ένωση που στήνει πολέμους, βιάζει λαούς, καταστρέφει χώρες, λεηλατεί εθνικούς πλούτους, παράγει εκατομμύρια προσφύγων και πνίγει δεκάδες χιλιάδες απεγνωσμένων και ξεκληρισμένων από τους τόπους τους παιδιών, μανάδων, ανδρών, βομβαρδισμένων και σακατεμένων συνανθρώπων.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου τούτες τις ώρες δεν θεωρεί σκόπιμο να προβεί εν όψει του δημοψηφίσματος σε μια παρέμβαση συντεχνιακού χαρακτήρα με επίκληση μόνο κλαδικών αιτημάτων που κατά τη γνώμη του θα έπρεπε να είναι κυρίαρχα στη σκέψη μας την Κυριακή στην κάλπη.
Αντίθετα πιστεύει ότι η σκέψη όλων και καθενός θα πρέπει να είναι για όλους και τον καθένα.
Θα πρέπει να είναι για το κάθε τι και για όλα.
Όπως και η αντίθεση στα μνημόνια, ανεξάρτητα από αποστολέα.
Αυτές τις μέρες βρισκόμαστε μπρος σε μια επέλαση όλων των μηχανισμών με στόχο να εκβιαστούμε, να τρομοκρατηθούμε, να ευνουχιστούμε πνευματικά, να εκχωρηθούμε και να παραδοθούμε.
Τούτες τις μέρες σφυρίζουν τα φίδια που αλώνιζαν τη χώρα.
Τούτες τις ώρες οργιάζουν τα μαζικά μέσα παραπληροφόρησης.
Το αποτέλεσμα όμως του δημοψηφίσματος της Κυριακής στις 5-7-2015, ανάλογα με την έκβασή του, δεν θα είναι καλοκαιρινή μπόρα που θα περάσει, η ψήφος μας θα καθορίσει όχι μόνο τη δική μας τη ζωή και των παιδιών μας αλλά και πολύ πιο πέρα από αυτά.
Την Κυριακή λοιπόν 5-7-2015
Με το ΝΑΙ ή ΟΧΙ
Με το ΟΧΙ ή ΝΑΙ
Θα πάρουμε εμείς θέση για:
  • Τα μνημόνια
  • Τις επεμβάσεις του ξένου παράγοντα
  • Τα κατοχικά σύμφωνα σταθερότητας
  • Τα λουκέτα
  • Τις απολύσεις
  • Τη φοροληστεία
  • Τη φτώχια
  • Τα συσσίτια
  • Την ανεργία
  • Τα μονοπώλια, τις υπεραγορές, τους ομίλους, τα καρτέλ
  • Την ακρίβεια
  • Τη σύνταξη
  • Τον μισθό
  • Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης
  • Τη δημόσια υγεία
  • Τη δημόσια παιδεία
  • Τις αυτοκτονίες των απεγνωσμένων
  • Τα σπίτια δίχως ρεύμα
  • Τον ξενιτεμό των παιδιών μας
  • Το ξεπούλημα του εθνικού πλούτου
  • Τον αφανισμό απ’ ότι έχει απομείνει από παραγωγή
  • Τα χαράτσια, τον ΕΝΦΙΑ
  • Τις λιποθυμίες των παιδιών από την πείνα
  • Τους τοκογλύφους, τους τραπεζίτες, τους εφοπλιστές και τους καναλάρχες
  • Την λειτουργία τις Κυριακές
  • Το φάρμακο, την πρόνοια, την περίθαλψη, κα.

Καλή επιλογή.


ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Ε.Σ.Α.

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΘΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ

Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (Δημαρχείο Αλεξάνδρειας, Εθνικής Αντίστασης 42), στις 03-07-2015 ημέρα Παρασκευή και ώρα 20:00 ,σε τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα γίνει συζήτηση και λήψη απόφασης στα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης: 


1.Λήψη απόφασης για την έγκριση ή μη παράτασης συνολικής προθεσμίας με αναθεώρηση του έργου “ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΜΙΚΡΟΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΑΡΣΕΝΙΟΥ (Χ1) ΣΤΟ ΠΛΑΤΥ Ν. ΗΜΑΘΙΑΣ”
2.Λήψη απόφασης περί αποδοχής της πρότασης τροποποίησης της μελέτης και παραλαβής της τροποποιημένης μελέτης του έργου: “ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ”
3.Λήψη απόφασης για την απόρριψη ή μη της από 28/5/2015 ενστάσεως στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ Χ.Α.Δ.Α ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ»
4.Ηλεκτροδότηση παροχών περιορισμένου χρόνου στην Αλεξάνδρεια
5.Αύξηση ισχύος στο Κοινοτικό Κατάστημα Βρυσακίου
6.Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής παραλαβής του έργου με τίτλο: “ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ” (Α.Μ. 81/2014)
7.Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου “ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΡΟΜΩΝ ΔΗΜΟΥ ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ”
8.Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου “ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ Δ.Δ. ΔΗΜΟΥ ΜΕΛΙΚΗΣ”
9.Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου “ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΝΗΣΕΛΙΟΥ”
10.Συγκρότηση επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου “ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΟΔΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ Τ.Δ. ΚΟΡΥΦΗΣ ΚΑΙ ΛΙΑΝΟΒΕΡΓΙΟΥ – ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙΟΥ Τ.Δ. ΛΙΑΝΟΒΕΡΓΙΟΥ”
11.Λήψη απόφασης για τη σύσταση επιτροπής παροχής γνώμης προς το Δημοτικό Συμβουλιο για τη καταστροφή αντικειμένων που δεν έχουν καμια αξία (άρθρο 199 παρ.6 Ν. 3463/06)
12.Έγκριση ή μη της αριθ. 92/2015 απόφασης του ΔΣ της ΚΕΔΑ με τίτλο: “Λήψη απόφασης για την τροποποίηση της υπ' αριθ. 12/2015 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Α με θέμα : Κατάρτιση και ψήφιση της εισηγητικής έκθεσης προς το Δημοτικό Συμβούλιο , με την οποία τεκμηριώνονται τα έσοδα και τα έξοδα της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αλεξάνδρειας προκειμένου να χρηματοδοτηθεί από το δημοτικό προϋπολογισμό , με βάση το άρθρο 259 του Ν.3463/2006 όπως τροποποιήθηκε με την παρ.14 του άρθρου 10 του Ν. 4071/2012”
13.Έγκριση ή μη της αριθ. 93/2015 απόφασης Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Α με τίτλο : Λήψη απόφασης για την κατάρτιση και ψήφιση 1ης αναμόρφωσης του προϋπολογισμού της Κ.Ε.Δ.Α οικονομικού έτους 2015.
14.Δωρεάν παραχώρηση ή μη προς χρήση δημοτικού ακινήτου της Τοπικής Κοινότητας Προδρόμου (Αρμοδιότητας Δημοτικού Συμβουλίου)
15.Ονομασία οδού στη Δημοτική Κοινότητα Αλεξάνδρειας σε οδό ΣΤΑΥΡΟΥ ΝΙΑΡΧΟΥ
16.Μετονομασία οδού ΚΕΝΝΕΝΤΥ στη Δημοτική Κοινότητα Μελίκης Δήμου Αλεξάνδρειας σε οδό ΣΩΤΗΡΗ ΠΕΡΤΣΟΥΝΗ
17.Λήψη απόφασης για τη χορήγηση ή μη άδειας λειτουργίας ΑΜΙΓΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, του Καλοσόπουλου Σωτηρίου του Δημητρίου στην Τ.Κ.Λουτρού
18.Λήψη απόφασης για μετατόπιση ή μη δύο περιπτέρων στη Δημοτική Κοινότητα Αλεξάνδρειας (σχετική η αριθ. 52/2015 απόφαση Ε.Π.Ζ. Δήμου Αλεξάνδρειας)
19.Χορήγηση ή μη άδειας παραγωγού πωλητή λαϊκών αγορών στον Αλαμπορνό Θεόδωρο του Διονυσίου
20.Χορήγηση ή μη άδειας παραγωγού πωλητή λαϊκών αγορών στην Προβατίδου Ασπασία του Λεωνίδα
21.Χορήγηση ή μη άδειας παραγωγού πωλητή λαϊκών αγορών στον Τσιλίκη Νικόλαο του Χαραλάμπου
22.Διαγραφή επαγγελματία πωλητή λαϊκών αγορών
23.Διαγραφή επαγγελματία πωλητή λαϊκών αγορών
24.Λήψη απόφασης για διαγραφή Χρηματικών Καταλόγων
25.Χορήγηση ή μη αδειών χρήσης χώρων εμποροπανήγυρης της εορτής της Αγίας Κυριακής
26.Ανανέωση αδειών επαγγελματιών πωλητών λαικών αγορων