Σελίδες

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΘΕΜΑ: Λήψη απόφασης περί έγκρισης ή μη συμμετοχής του Δήμου Αλεξάνδρειας στην Κοινωνική Σύμπραξη της Π.Ε. Ημαθίας για την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/EEAD)"

Σύμφωνα με την υπ' αριθ. Δ23/οικ.25416/1618/05.06.2015 Πρόσκληση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καλούνται οι "Κοινωνικές Συμπράξεις" της υπ' αριθ. Δ23/οικ. 23761/1507/27-05-2015 Υπουργικής Απόφασης, όπως δημοσιεύσουν «Ανοιχτή Πρόσκληση» στους δυνητικά ωφελούμενους της οικείας Περιφερειακής Ενότητας στο πλαίσιο των δράσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ Ι) για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ/FEAD).
Το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ) υποστηρίζει Εθνικά Συστήματα μέσω των οποίων διανέμονται στους απόρους τρόφιμα ή/και Βασική Υλική Συνδρομή, καθώς επίσης και δραστηριότητες σχετικά με τη συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση και διανομή δωρεών τροφίμων.
Το ΤΕΒΑ στηρίζει επίσης Συνοδευτικά Μέτρα, συμπληρώνοντας την παροχή τροφίμων ή/και Βασικής Υλικής Συνδρομής καθώς και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική ενσωμάτωση των απόρων.
Το ΤΕΒΑ προάγει την κοινωνική συνοχή, ενισχύει την κοινωνική ενσωμάτωση και, ως εκ τούτου, συνεισφέρει στον στόχο της εξάλειψης της φτώχειας και συγκεκριμένα την μείωση του αριθμού των ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού.
Το πεδίο εφαρμογής του ΤΕΒΑ εξειδικεύεται στην Ελλάδα μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ I) το οποίο έχει εγκριθεί την 15η Δεκεμβρίου 2014 και θα υλοποιηθεί στο σύνολο της χώρας με περίοδο εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2014 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020.
Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα θα περιλάμβάνει :

ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ
Ι. Τρόφιμα
α) Στους ωφελούμενους, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις της υπ’ αρ. Δ23/οικ.19162/1277/27-05-2015 Υπουργικής Απόφασης θα παρέχονται πακέτα τροφίμων, ανάλογα σε ποσότητα με τον αριθμό των μελών της ωφελούμενης μονάδας, έτσι όπως θα εξειδικευτεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής αυτών.
β) Στους αστέγους, θα παρέχονται έτοιμα γεύματα μέσω συσσιτίων.
γ) Στους μαθητές των δημοτικών σχολείων όλης της επικράτειας, δύνανται να παρέχονται μαγειρευμένα σχολικά γεύματα.

ΙΙ. Βασική Υλική Συνδρομή
α) Στους ωφελούμενους, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις της υπ’ αρ.Δ23/οικ.19162/1277/27-05-2015 Υπουργικής Απόφασης δύνανται να παρέχονται είδη οικιακού καθαρισμού ανά ωφελούμενη μονάδα, είδη προσωπικής υγιεινής και ανάλογα με τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας, ρουχισμός, βρεφικά και παιδικά είδη.
β) Στους αστέγους δύνανται να παρέχονται ρουχισμός και είδη προσωπικής υγιεινής σε ατομική συσκευασία.

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Παράλληλα με τη διανομή τροφίμων και Βασικής Υλικής Συνδρομής, θα παρέχονται Συνοδευτικά Μέτρα, με στόχο την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και των κοινωνικών έκτακτων αναγκών των απόρων με πιο ενεργό και βιώσιμο τρόπο.
Τα επιλέξιμα Συνοδευτικά Μέτρα και για τις δύο κατηγορίες στερήσεων, ενδεικτικά είναι τα εξής:
  • Υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής στήριξης, ενδυνάμωσης και κοινωνικής ένταξης παιδιών σε ατομικό επίπεδο και σε επίπεδο οικογένειας (ή και σε μονήρη άτομα),
  • Διατροφικές συμβουλές (συμβουλές υγιεινής διατροφής),
  • Συμβουλές υγιεινής διαβίωσης,
  • Συμβουλές διαχείρισης οικογενειακού προϋπολογισμού,
  • Νομική συνδρομή,
  • Υπηρεσίες κοινωνικοποίησης παιδιών (πχ πρόσβαση σε αθλητικές δραστηριότητες κλπ),
  • Κοινωνικά φροντιστήρια που θα παρέχουν τόσο διδακτική υποστήριξη όσο και επαρκείς και κατάλληλους χώρους για μελέτη για τα παιδιά / ωφελούμενους,
  • Υλοποίηση πολιτιστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων απασχόλησης για παιδιά ωφελούμενους (π.χ. θεατρικές παραστάσεις αλλά και θεατρικά εργαστήρια για παιδιά),
  • Εκδρομές (εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές),
  • Παροχή χώρων για παιχνίδι, συναντήσεις και εκδηλώσεις για παιδιά που δεν έχουν σχετική πρόσβαση.
Κοινωνική Σύμπραξη
Ως «Κοινωνική Σύμπραξη» ορίζεται η συνέργεια των Εταίρων, η οποία κατοχυρώνεται με την συνυπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, για την υλοποίηση των Πράξεων της παραγράφου 7 του άρθρου 2 του Κανονισμού 223/2014, το οποίο πρέπει να αποσταλεί ταχυδρομικά στην Διαχειριστική Αρχή, υπογεγραμμένο από όλους τους Εταίρους.

Δικαιούχος
Ως «Δικαιούχος» ορίζεται ο επικεφαλής Εταίρος της Κοινωνικής Σύμπραξης. Επικεφαλής Εταίρος σε κάθε Κοινωνική Σύμπραξη δύναται να είναι:
  • Φορέας Τοπικής Αυτοδιοίκησης 1ου και 2ου Βαθμού (Δήμοι, Περιφέρειες, Δημοτικά / Περιφερειακά Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή Κοινωφελείς επιχειρήσεις, καθώς και αντίστοιχες Υπηρεσίες και Φορείς των Περιφερειών).
  • Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου

Εταίροι
Ως Εταίροι της Κοινωνικής Σύμπραξης, επιπλέον των ανωτέρω, μπορούν να συμμετάσχουν και:
  • Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου πιστοποιημένα στο πλαίσιο του Ν.2646/98 και της ΚΥΑ Γ.Π:Π(2)γ/οικ. 34029/22-3- 2012
Οι Κοινωνικές Συμπράξεις μπορούν επίσης να συνεργαστούν άτυπα, χωρίς δηλαδή να συνυπογράψουν το Πρωτόκολλο Συνεργασίας, και με:
  • Καταναλωτικές Οργανώσεις που εντάσσονται στο μητρώο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Ν.2251/94) του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού,
  • Άτυπα κοινωνικά δίκτυα με πρωτοβουλίες και δράσεις διανομής ειδών σε απόρους σε τοπικό επίπεδο,
  • Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία σε συνεργασία με πιστοποιημένες μονάδες (κοινωνικά μαγειρεία, βρεφοκομεία, παιδικούς σταθμούς κ.ά.) μπορούν να παρασκευάζουν σχολικά γεύματα τα οποία θα διανέμονται στους μαθητές.
ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ
O ρόλος των Κοινωνικών Συμπράξεων συνίσταται:
  • Στην ανάπτυξη μηχανισμού εντοπισμού των αναγκών και στη διαχείριση της διανομής των ειδών, τόσο για τις κεντρικές, όσο και για τις αποκεντρωμένες προμήθειες,
  • Στη διασφάλιση της συμπληρωματικότητας και την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων, τόσο σε επίπεδο συνάφειας δράσεων εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας, όσο και σε επίπεδο κάλυψης των ωφελούμενων,
  • Στη συστηματική παροχή επικυρωμένων στοιχείων, μέσω τήρησης συστήματος εξατομικευμένης παρακολούθησης των ωφελούμενων, προς τη Διαχειριστική Αρχή και την παροχή υλικής και λοιπής στήριξης, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να διασφαλίζεται η παρακολούθηση του Προγράμματος και η διενέργεια αντικειμενικών αξιολογήσεων.
Είκοσι ημέρες πριν από την έναρξη της υποβολής αιτήσεων από τους ωφελούμενους, η Κοινωνική Σύμπραξη πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ενημέρωσης και υποστήριξης για τις διαδικασίες υπαγωγής τους στο Πρόγραμμα, υποδεικνύοντας ταυτόχρονα τα σημεία πρόσβασης για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων.
Οι Κοινωνικές Συμπράξεις οφείλουν να παρακολουθούν τους ωφελούμενους από τις δράσεις του ΤΕΒΑ στην περιοχή ευθύνης τους, μεριμνώντας για την εφαρμογή της Οδηγίας 95/46/EC και της σχετικής εθνικής νομοθεσίας για την προστασία προσωπικών δεδομένων των ωφελουμένων.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΥΜΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ
Οι Εταίροι, ανάλογα με τις δράσεις, τις οποίες αναλαμβάνουν, έχουν την ευθύνη για:
  • Την ενημέρωση των ωφελούμενων για, τα είδη Υλικής Συνδρομής, τα διαθέσιμα Συνοδευτικά Μέτρα, και τον Εταίρο από τον οποίο θα εξυπηρετούνται
  • Τη διανομή των τροφίμων και της Βασικής Υλικής Συνδρομής, απευθείας στους ωφελούμενους ή σε χώρους που διαθέτουν
  • Την παροχή Συνοδευτικών Μέτρων
  • Τη συνεργασία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Πρωτόκολλο Συνεργασίας
  • Την παροχή στον Δικαιούχο όλων των απαραίτητων στοιχείων για την οικονομική και φυσική πρόοδο και την αξιολόγηση και παρακολούθηση της Πράξης

Ο Δικαιούχος, διατηρεί όλες τις ανωτέρω αρμοδιότητες (εξαιρουμένης της τελευταίας) και επιπρόσθετα έχει την ευθύνη για:
  • Την παραλαβή και διανομή των προμηθειών στα σημεία διάθεσης
  • Τον συντονισμό των Εταίρων
  • Την πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου
  • Την οικονομική διαχείριση
  • Την ενημέρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος
  • Την επικοινωνία και τη συνεργασία με την Αρχή Διαχείρισης
  • Τις αποκεντρωμένες προμήθειες
  • Την διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σύνταξης σχετικής έκθεσης, σε περιπτώσεις αναγκαιότητας εμπεριστατωμένου ελέγχου των συνθηκών διαβίωσης των δυνητικών ωφελούμενων
  • Την υποβολή τυποποιημένου Τεχνικού Δελτίου Πράξης και των τυχόν τροποποιήσεων του
  • Την υπογραφή της Απόφασης Ένταξης Πράξης και του Συμφώνου Αποδοχής Όρων
  • Την τήρηση του φακέλου της Πράξης
  • Την παροχή στην Διαχειριστική Αρχή όλων των απαραίτητων στοιχείων για την οικονομική και φυσική πρόοδο και την αξιολόγηση και την παρακολούθηση της Πράξης
  • Την κατάρτιση αναλυτικής έκθεσης, κατά την ολοκλήρωση της Πράξης
  • Τις διαδικασίες δημοσιότητας και ενημέρωσης των ωφελούμενων


ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ
Ωφελούμενοι των δράσεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι του ΤΕΒΑ, είναι άτομα και οικογένειες που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.
Με την υπ’ αρ. Δ23/οικ.19162/1277/27-05-2015 Απόφαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια των ωφελούμενων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ)».

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Οι Κοινωνικές Συμπράξεις θα δημοσιεύσουν «Ανοιχτή Πρόσκληση» στους δυνητικά ωφελούμενους της οικείας Περιφερειακής Ενότητας προκειμένου να υποβληθούν από την 1η Ιουλίου 2015 έως την 31η Ιουλίου 2015, οι Αιτήσεις υπαγωγής στο Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ I). Ως έτος αναφοράς των κριτηρίων επιλογής των ωφελουμένων ορίζεται το οικονομικό έτος 2015, λαμβάνονται υπόψη δηλαδή, οι φορολογικές δηλώσεις οικονομικού έτους 2015 (χρήση 2014).
Η Αίτηση των δυνητικά ωφελουμένων υποβάλλεται ηλεκτρονικά, είτε ιδιωτικά με χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (TAXIS), είτε μέσω των Εταίρων και επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του Ν. 1599/1986.
Η Αίτηση θα είναι προσβάσιμη από ηλεκτρονική εφαρμογή προσαρτημένη στην ιστοσελίδα https://www.idika.org.gr/teba/, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της οποίας θα έχει η ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. μετά την ηλεκτρονική Αίτηση του δυνητικά ωφελούμενου και κατόπιν διασταύρωσης των περιλαμβανόμενων στην Αίτηση στοιχείων με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) και άλλες σχετικές εθνικές βάσεις δεδομένων με τις οποίες διασυνδέεται, επεξεργάζεται τα στοιχεία του περιεχομένου των υποβληθεισών αιτήσεων και εκδίδει πίνακα ωφελουμένων, ανά Περιφερειακή Ενότητα ή ανά γεωγραφική ζώνη κάλυψης των Κοινωνικών Συμπράξεων.
Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε διαβιβάζει τον πίνακα ωφελουμένων στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας η οποία τον προωθεί στον Δικαιούχο κάθε Κοινωνικής Σύμπραξης. Ο Δικαιούχος είναι υπεύθυνος για την ενημέρωση με κάθε πρόσφορο μέσον των ωφελουμένων.
Ο δυνητικά ωφελούμενος ενημερώνεται για την αποδοχή ή απόρριψη της Αίτησής του, με γνωστοποίηση της αιτίας απόρριψης στην ηλεκτρονική του Αίτηση και με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλώσει.
Ο προϋπολογισμός του «Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» (ΕΠ-Ι) για την επιλέξιμη χρηματοδοτική περίοδο 2015-2016, ανέρχεται στο ύψος των 135.000.000,00 ευρώ. Συγκεκριμένα, για το έτος 2015 προβλέπεται η διάθεση ποσού ύψους 30.000.000,00 ευρώ ενώ για το έτος 2016 προβλέπεται η διάθεση ποσού ύψους 105.000.000,00 ευρώ.
Μετά την οριστικοποίηση του αριθμού των ωφελουμένων και την κατανομή του προϋπολογισμού ανά Κοινωνική Σύμπραξη ο Δικαιούχος καλείται να υποβάλει Τεχνικό Δελτίο για την υλοποίηση της Πράξης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ι.
Με την υποβολή του Τεχνικού Δελτίου Πράξης, εκδίδονται οι σχετικές Αποφάσεις Ένταξης Πράξης, οι οποίες υπογράφονται από τη Γενική Γραμματέα Πρόνοιας, μετά από εισήγηση της Αρχής Διαχείρισης και εμπεριέχουν το Σύμφωνο Αποδοχής Όρων.
Η Απόφαση Ένταξης Πράξης κοινοποιείται υποχρεωτικά στο Φορέα Χρηματοδότησης του Έργου και στην αρμόδια για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων Διεύθυνση του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού (ΥΠ.ΟΙ.Α.Ν.), προκειμένου να εγγραφεί η Πράξη στη Συλλογική Απόφαση
Για την παραλαβή των τροφίμων και της Βασικής Υλικής Συνδρομής, οι Κοινωνικές Συμπράξεις συστήνουν Τριμελείς Επιτροπές Παραλαβής την απόφαση ορισμού των οποίων οφείλουν να αποστείλουν στη Διαχειριστική Αρχή μαζί με το υπογεγραμμένο Πρωτόκολλο Συνεργασίας.

ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ

Α) Την έγκριση ή μη της συμμετοχής του Δήμου Αλεξάνδρειας στην Κοινωνική Σύμπραξη της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας για την υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Επισιτιστική και Βασική Υλική Συνδρομή για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/EEAD)"
Β) Την αποδοχή ή μη των όρων του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας της Κοινωνικής Σύμπραξης
Γ) Την εξουσιοδότηση του Δημάρχου Αλεξάνδρειας κ. Γκυρίνη Παναγιώτη για την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας της Κοινωνικής Σύμπραξης
Δ) Τον ορισμό εκπροσώπου του Δήμου ως Τακτικό Μέλος και ενός αναπληρωτή του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κοινωνικής Σύμπραξης
Ε) Τον ορισμό υπαλλήλου ως Υπεύθυνο Επικοινωνίας με τις υπόλοιπες οργανώσεις εταίρους
ΣΤ) Τον ορισμό Επιτροπής παραλαβής των τροφίμων και της Βασικής Υλικής Συνδρομής καθώς και Παρακολούθησης των δράσεων που θα υλοποιήσει ο Δήμος Αλεξάνδρειας





Ο Πρόεδρος Δ.Σ. Αλεξάνδρειας

Έντονη διαμαρτυρία του συλλόγου εργαζομένων Δήμου Πέλλας , στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με το θέμα της τροποποίησης Ο.Ε.Υ.

Ο Σύλλογος εργαζομένων δήμου Πέλλας  για την τροποποίηση του Ο.Ε.Υ.
Σας ευχαριστούμε καταρχάς κύριε Πρόεδρε (ΔΣ) που μας επιτρέπεται να τοποθετηθούμε ως σύλλογος στην τροποποίηση του Ο.Ε.Υ.
  Κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, με έκπληξη προ 2 εβδομάδων περίπου, διαπιστώσαμε ότι εισάγεται θέμα τροποποίησης Ο.Ε.Υ. χωρίς διαβούλευση και χωρίς καμία ενημέρωση. Μετά από διαμαρτυρία της αντιπολίτευσης αναβλήθηκε το θέμα και στάλθηκε email με έναν νέο Ο.Ε.Υ. (και όχι τροποποίηση) προς τον σύλλογο και τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Σε περίπτωση τροποποίησης, κύριε Δήμαρχε, εισάγεται κείμενο που επισημαίνει ότι αντικαθίσταται μόνον, συνοδευόμενο με αιτιολογική έκθεση που να εκθέτει τους λόγους της τροποποίησης.
Κύριε Πρόεδρε,
Στάλθηκε ένα συνολικό κείμενο 100 σελίδων με συγκαλυμμένες τροποποιήσεις που είναι δύσκολο να εντοπιστούν, χωρίς να εκτίθενται οι λόγοι που τις υπαγόρευσαν, δημιουργώντας αμφιβολίες για το εάν οι λόγοι αυτοί ανάγονται μόνο στην ορθολογική λειτουργία της υπηρεσίας.
Βασικές αλλαγές αποτελούν, όσο μπορέσαμε να δούμε,
α)Η σύσταση Δ. Αστυνομίας σε τμήμα που είναι ορθή, με βάση τη νέα της μειωμένη δύναμη,
β)Η διάσπαση του τμήματος τοπικής ανάπτυξης σε αγροτικής και εμπορικών δραστηριοτήτων. Παρά του ότι, στο τμήμα εμπορικών δραστηριοτήτων η κύρια ενασχόλησή του αποτελεί αντικείμενο μηχανικού, με τον προτεινόμενο Ο.Ε.Υ. αφαιρείται την δυνατότητα να προΐσταται μηχανικός και προκρίνονται άλλες ειδικότητες (πχ γεωπόνος ή λογιστής).
γ)Η διάσπαση του τμήματος καθαριότητας και ανακύκλωσης στα συνθετικά του. Όπως γνωρίζετε οι εργάτες και οι οδηγοί είναι κοινοί και αν τα τμήματα διασπαστούν το ήδη εκρηκτικό πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού θα ενταθεί επιπλέον.
δ) Άλλη βασική αλλαγή είναι ότι μετά από μια κουραστική διαδικασία και ιδιαίτερα καθυστερημένη τοποθέτηση προϊσταμένων (μόλις τον Σεπτέμβριο 2014) με τα κριτήρια που θεσπίστηκαν το 2011, τα αναδιαρθρώνετε άρδην 9 μήνες μόνο μετά την εφαρμογή τους. Έντονα αιωράται το ερώτημα: Γιατί; Μήπως απέτυχαν οι προϊστάμενοι και προκάλεσαν λειτουργικό πρόβλημα στο Δήμο; Μήπως το επέβαλε η νομοθεσία; Δίνεται φυσικά η δυνατότητα σε αποφοίτους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να προΐστανται κάποιων τμημάτων, κάτι που το 2011 προτείναμε και απορρίψατε. Ρωτάμε, κύριε Δήμαρχε, Έχετε πρόθεση να ξανακάνετε κρίσεις συνολικά;
Δεν θέλουμε να μπούμε σε βαθειά περιπτωσιολογία αλλά δεν μπορούν σε κρίσιμες τεχνοκρατικές υπηρεσίες, όπως στο τμήμα προϋπολογισμού, να εξισώνονται συνάδελφοι που δεν θα είχαν δικαίωμα να συντάξουν φορολογική δήλωση με αποφοίτους εξειδικευμένης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δηλαδή θα δύναται υπάλληλος χωρίς τα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα (πχ ΔΕ διοικητικών Γραμματέων) να εποπτεύει και να καθοδηγεί το έργο της σύνταξης του προϋπολογισμού του Δήμου.
Πρέπει στα εξειδικευμένα τμήματα να προηγούνται οι ειδικότητες που έχουν τα επαγγελματικά δικαιώματα να εκτελούν ως ιδιώτες τις κύριες ενασχολήσεις- ειδικότητες.
Κύριοι, ο σύλλογος έχει προτάσεις και αν η διοίκηση του Δήμου μας είχε καλέσει σε κοινό τραπέζι διαβούλευσης πιστεύουμε ότι θα συνδιαμορφώναμε λειτουργικότερη πρόταση Ο.Ε.Υ. Σας αναφέρουμε μερικές από αυτές (οι περισσότερες των οποίων συμπεριλαμβάνονταν στην από 2011 κοινή πρόταση)
1.Καθαρίστριες σχολείων. Ακόμα και με τον νέο Ο.Ε.Υ. οι καθαρίστριες σχολικών μονάδων συμπεριλαμβάνονται στο τμήμα παιδείας καθιστώντας δυσχερή την χρησιμοποίηση τους για τον καθαρισμό άλλων δημοτικών κτιρίων τουλάχιστον κατά την διάρκεια των σχολικών διακοπών. Θα έπρεπε να συμπεριληφθούν στο τμήμα καθαριότητας όπως οι υπόλοιπες καθαρίστριες εσωτερικών χώρων. Αυτό θα προστάτευε και τις ίδιες από τυχόν ιδιωτικοποίηση του συγκεκριμένου τομέα.
2. Εργατοτεχνικό προσωπικό στην Τ.Υ. Στο προηγούμενο Ο.Ε.Υ. αλλά και στο νέο ο δήμος Πέλλας πρωτοτυπεί και δίνει αρμοδιότητα αλλά και το προσωπικό εκτέλεσης τεχνικών έργων αυτεπιστασίας στο τμήμα καθαριότητας! Δηλαδή η μελέτη και η επίβλεψη στην τεχνική υπηρεσία και η εκτέλεση στο τμήμα καθαριότητας. Θα σας φέρω ένα παράδειγμα, όταν χρειάζεται η διάνοιξη μιας οδού, αντί να είναι ενέργεια μιας υπηρεσίας, εμπλέκονται τουλάχιστον τρεις! Το τμήμα συγκοινωνιών της Τεχνικής το μελετά και δίνει τον επιβλέποντα, το τμήμα καθαριότητας έχει την αρμοδιότητα εκτέλεσης και το τμήμα κίνησης διαθέτει το χειριστή του ισοπεδωτή γαιών (γκρεϊντερ)!
3. Η διαχείριση των αδέσποτων δίνεται και με το νέο Ο.Ε.Υ. στο τμήμα αγροτικής ανάπτυξης της Διεύθυνσης ανάπτυξης ενώ εκτελείται μέσω προφορικών εντολών από την Διεύθυνση περιβάλλοντος!
4. Αποθήκες Διεύθυνσης περιβάλλοντος. Στην διεύθυνση περιβάλλοντος δημιουργούνται 4 γραφεία αποθήκης στα 4 τμήματα όταν στην πραγματικότητα δεν λειτουργεί κανένα όπως θα έπρεπε. Ιδρύστε ένα και στελεχώστε το ώστε να λειτουργεί ορθά.
5. Στα τμήματα της Διεύθυνσης περιβάλλοντος, η οποία διαχειρίζεται δύσκολα τεχνικά ζητήματα, προβλέπεται και διοικητικός υπάλληλος ως προϊστάμενος. Ας δεχθώ ότι και κάποιος διοικητικός μπορεί να ανταποκριθεί, γιατί όμως θεωρείται ότι μπορεί να ανταποκριθεί ο διοικητικός απόφοιτος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και όχι ο απόφοιτος Τ.Ε.Ι. ή Α.Ε.Ι. ; Πρόκειται για σφάλμα, ή η επιπλέον μόρφωση βλάπτει;
6. Επίσης υπάρχουν σοβαρές ανακολουθίες, όπως στην Διεύθυνση Ανάπτυξης, όπου μπορεί ένας μηχανικός να την διευθύνει αλλά δεν μπορεί να είναι τμηματάρχης σε κανένα τμήμα της!
Θεωρούμε ότι ο νέος Ο.Ε.Υ. -στρίβειν διά του νομοθετείν- είναι συνταγμένος πρόχειρα, δεν επιλύει λειτουργικά προβλήματα του Δήμου, και αναμοχλεύει μόνο θέματα προϊσταμένων σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από την τοποθέτησή τους. Στα περισσότερα σημεία του δημιουργεί και δεν επιλύει προβλήματα. Πρέπει να αποσυρθεί για να γίνει ειλικρινής και όχι προσχηματικός διάλογος ώστε να εισαχθούν τροποποιήσεις που θα επιλύουν προβλήματα όπως τα προηγουμένως επιγραμματικά αναφερθέντα.

Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων

Ελευθέριος Χρ. Αβραμίδης


Δωρεάν εξετάσεις στο Δήμο Αλεξάνδρειας με στόχο την έγκαιρη διάγνωση Οστεοπόρωσης

Το Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Αλεξάνδρειας σε συνεργασία με το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων θα παρέχει δωρεάν εξετάσεις Οστικής Πυκνότητας σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες, με υπερηχογράφημα πτέρνας σε γυναίκες του Δήμου που έχουν μπει στην εμμηνόπαυση. Το πρόγραμμα Μέτρησης Οστικής Πυκνότητας υλοποιείται τα τελευταία 7 χρόνια με πρωτοβουλία του Εθνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων και έχει σαν στόχο την έγκαιρη διάγνωση της νόσου της Οστεοπενίας ή Οστεοπόρωσης σε φαινομενικά υγιείς γυναίκες που ίσως διατρέχουν κίνδυνο αυτόματων καταγμάτων.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από νοσηλεύτριες του Βοήθεια στο Σπίτι του Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής Δήμου Αλεξάνδρειας, οι οποίες έχουν εκπαιδευτεί από τεχνικό προσωπικό το ΕΔ.Δ.Υ.Π.Π.Υ. πάνω στη χρήση του μηχανήματος Μέτρησης Οστικής Μάζας το οποίο διατίθεται από το Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο και στην συνέχεια θα υπάρχει συνεργασία με ορθοπεδικό γιατρό που θα κάνει την εκτίμηση των αποτελεσμάτων..
Το πρόγραμμα θα αφορά όλες τις γυναίκες 45 – 65 ετών και ιδιαίτερα τις μετεμμηνοπαυσιακές, καθώς και ενήλικες που βρίσκονται σε χρόνια αγωγή με κορτιζόνη ή έχουν οικογενειακό ιστορικό Οστεοπόρωσης.

Αναλυτικά οι ημερομηνίες όπου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις είναι:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΠΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΠΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΚΑΠΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Οι εξετάσεις θα γίνονται από 09.30πμ έως 14:00
Υπεύθυνη νοσηλεύτρια η κα. Μπαλτσή Αναστασία. Κιν.6979939411

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΠΕΜΠΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ
Οι εξετάσεις θα γίνονται από 08.00πμ έως 13.00
Υπεύθυνη νοσηλεύτρια η κα. Φανάρα Θεοπίστη. Κιν.6979899500



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΛΑΤΕOΣ
ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΠΛΑΤΕΟΣ
ΤΡΙΤΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΠΛΑΤΑΝΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΚΟΡΥΦΗΣ
Οι εξετάσεις θα γίνονται από 7:30.00πμ έως 13.30
Υπεύθυνη νοσηλεύτρια η κα. Πουλουτσά Γιώτα. Κιν. 6972455434

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ
ΠΕΜΠΤΗ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΜΕΛΙΚΗΣ

Οι εξετάσεις θα γίνονται από 8.30πμ έως 13.30

Υπεύθυνη νοσηλεύτρια η κα. Παππά Όλγα. Κιν. 6973738361

Η επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού στις πολιτικές της ΕΕ και η οικονομική εξαθλίωση των λαών.

Η φωνή αμφισβήτησης να γίνει δύναμη ανατροπής αντιλαϊκών πολιτικών
του Νεοκλή Συλικιώτη
Η επιβολή του νεοφιλελευθερισμού σε παγκόσμια κλίμακα ως του βασικού μοντέλου ανάπτυξης είχε ως αποτέλεσμα η κρίση του καπιταλιστικού συστήματος να προσλάβει πρωτόγνωρες διαστάσεις.
Στο ίδιο πλαίσιο, η επικράτηση του νεοφιλελευθερισμού στις πολιτικές της ΕΕ με πιο βίαιη έκφραση τις πολιτικές που επιβάλλονται στους λαούς των χωρών που βρίσκονται υπό καθεστώς μνημονίου, έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της ΕΕ. Οι διαφορές μεταξύ των κρατών μελών αυξάνονται δραματικά. Το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, κρατών, λαών και πολιτών, μεγαλώνει συνεχώς.
Οι οικονομικές πολιτικές που προωθεί η ΕΕ στοχεύουν στο να μεταφέρουν περισσότερη εξουσία στο διευθυντήριο των Βρυξελλών που αποφασίζει βάσει των συμφερόντων των κυρίαρχων δυνάμεων, και να εδραιώσουν στις χώρες που αποτελούν τον «αδύναμο κρίκο» ένα καθεστώς που αφαιρεί την κυριαρχία τους θεσπίζοντας μια καινούρια μορφή αποικιοκρατίας. Έτσι εντείνονται οι σχέσεις εξάρτησης. Στο Νότο αυξάνεται η οικονομική εξαθλίωση ενώ στον Βορρά αυξάνεται ο πλούτος, ο οποίος κατανέμεται άνισα.
Η εμβάθυνση του νεοφιλελευθερισμού, ως δήθεν απάντηση στην κρίση, βύθισε την Ευρώπη στη φτώχεια και την ανεργία. 24,512 εκατομ. συνανθρώπων μας είναι άνεργοι ενώ 122 εκατομ. ζουν σε συνθήκες φτώχειας. Μονάχα στην Ισπανία το πρώτο τρίμηνο του 2015 χάθηκαν 114.000 θέσεις εργασίας.
Στην Ελλάδα τον Ιανουάριο ο αριθμός των ανέργων ήταν 1,22 εκατομ. Στην Κύπρο οι άνεργοι έχουν ξεπεράσει τις 70 χιλιάδες ενώ 240,000 άνθρωποι βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Όσον αφορά την Πορτογαλία το επιχείρημα της πρόωρης αποπληρωμής των δανείων είναι κενό νοήματος καθώς περίπου 2 εκατομ. Πορτογάλοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Αυτή είναι η εικόνα του Νότου. Και έτσι ακούμε συχνά να λέγεται λανθασμένα πως ο κερδισμένος της κρίσης είναι η Γερμανία. Δεν είναι όμως έτσι.
Ο μεγάλος κερδισμένος της κρίσης είναι το κεφάλαιο. Υπήρξε σιωπηλή λιτότητα και στην Γερμανία. Από την εισαγωγή του ευρώ μέχρι το 2012 οι μισθοί στη Γερμανία σημείωσαν μεγάλη μείωση. Και αυτό το ντάμπινγκ μισθών έχει οδηγήσει άλλες χώρες στη δίνη του χρέους.
Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που προώθησε η Γερμανία κατέστρεψαν πολλές θέσεις εργασίας ενώ οι ιδιωτικοποιήσεις διέλυσαν την υποδομή της χώρας. Σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ εφαρμόζεται "μνημόνιο διαρκείας"που οδηγεί τους λαούς σε απόλυτη εξαθλίωση, διασφαλίζει φθηνότερη εργατική δύναμη και επιταχύνει την συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια των ολίγων.
Έχει επιβεβαιωθεί πως έξοδος από το μνημόνιο δεν σημαίνει απαλλαγή από τις πολιτικές της σκληρής λιτότητας. Πέρα από την Ελλάδα και την Κύπρο που βρίσκονται υπό καθεστώς μνημονίου, σε χώρες όπως η Ιρλανδία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, που υποτίθεται ότι έχουν εξέλθει από τα μνημόνια, συνεχίζονται οι ίδιες πολιτικές λιτότητας. Ιδιωτικοποιήσεις, εκποιήσεις σπιτιών, ξήλωμα του κοινωνικού κράτους, ξεπούλημα του δημοσίου πλούτου.
Αποδεικνύεται λοιπόν πως στόχος είναι η διαιώνιση της νεοφιλελεύθερης, πιο εκμεταλλευτικής μορφής του καπιταλιστικού συστήματος. Δεν είναι τυχαίο που με το λεγόμενο διπλό πακέτο νομοθεσιών της Ένωσης, τα κράτη για να αποκτήσουν ξανά μέρος της κυριαρχίας που απώλεσαν, πρέπει να αποπληρώσουν το 75% των χρεών τους. Εάν δεν απαλλαγούμε λοιπόν από τις νεοφιλελεύθερες μνημονιακές πολιτικές οι λαοί της Ευρώπης δεν πρόκειται να εξέλθουν ποτέ από την κρίση.
Οι αγώνες που δίνουμε καθημερινά μέσα από τα εθνικά και ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα καθώς και οι μαζικές κινητοποιήσεις που οργανώνονται σε όλες τις χώρες, η κοινή δράση και η ταξική πάλη ενδυναμώνουν όλο και περισσότερο τον αγώνα μας ενάντια στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Η φωνή της αμφισβήτησης των κυρίαρχων πολιτικών, πρέπει να μετατραπεί σε δύναμη ανατροπής των αντιλαϊκών πολιτικών.
Απόσπασμα από ομιλία του : Νεοκλή ΣυλικιώτηΕυρωβουλευτή ΑΚΕΛ, Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς

Απαιτεί τώρα, τα ταμειακά διαθέσιμα δήμων και περιφερειών η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ

Να συμμορφωθούν με την σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καλεί δήμους και περιφέρειες ο υπουργός Εσωτερικών, Ν. Βούτσης

Επιστολή με την οποία ζητά από όλους τους δήμους και τις περιφέρειες της χώρας να δώσουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), έστειλε χτες ο υπουργός Εσωτερικών, Ν. Βούτσης. Ετσι, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε εφαρμογή της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 20/4 (και κυρώθηκε στη συνέχεια από την συγκυβέρνηση στη Βουλή), η οποία δέσμευε υποχρεωτικά όλα τα ταμειακά διαθέσιμα, καλεί στην ουσία όσα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια αποφάσισαν να μην υλοποιήσουν αυτή την απόφαση, να καταθέσουν άμεσα τα χρήματα στην ΤτΕ.

Επιπλέον, στην επιστολή θυμίζει ότι κουμάντο στα ταμεία των δήμων κάνει το κεντρικό κράτος και όχι οι ίδιοι οι δήμοι ή οι περιφέρειες. Λέει δηλαδή ότι «το ταμείο είναι ένα». Απλά θυμίζουμε ότι πριν από τις τοπικές και περιφερειακές εκλογές του 2014 οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ και πριν τις βουλευτικές εκλογές του 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ (σ.σ. οι σημερινοί κυβερνώντες) κατάγγελλαν τις περικοπές των πόρων των δήμων και έβαζαν σαν αίτημα να σταματήσουν οι περικοπές και να αυξηθεί η χρηματοδότηση του κράτους προς τους δήμους. Τότε τα ταμεία ήταν δύο...

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός Εσωτερικών στην επιστολή του αναφέρει μεταξύ άλλων: «...θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε ότι (...) η μεταφορά των ταμειακών διαθεσίμων των φορέων (...) είναι υποχρεωτική και διενεργείται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας». Και συνεχίζει:«Βάσει των ανωτέρω ο αριθμός των δήμων, των περιφερειών και των νομικών προσώπων αυτών που έχουν εκπληρώσει την ως άνω υποχρέωση, και αντίστοιχα, τα ποσά που έχουν μεταφερθεί στη ΤτΕ εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά του συνολικού αριθμού των ΟΤΑ και του συνολικού ύψους των προς μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την αμελλητί συμμόρφωσή σας».

Τι σημαίνει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Η εν λόγω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) είναι ενδεικτική της αντιλαϊκής πολιτικής που υλοποιείται σε βάρος των εργατικών - λαϊκών οικογενειών. Θυμίζουμε ότι με εκείνη την απόφαση η συγκυβέρνηση βάζει χέρι σε νοσοκομεία, σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, δήμους, περιφέρειες, ταμεία ασφαλιστικών φορέων, ΟΑΕΔ και άλλους οργανισμούς, καταδικάζοντας ξανά εργαζόμενους και λαϊκά στρώματα σε νέες θυσίες. Την ίδια στιγμή, το κεφάλαιο, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, όχι μόνο μένουν στο απυρόβλητο, αλλά η ίδια κυβέρνηση με προηγούμενη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είχε χαρίσει σε επιχειρηματίες αρκετά εκατομμύρια ευρώ που προέρχονταν από πρόστιμα ακόμα και για λαθρεμπόριο, εντάσσοντάς τους στη ρύθμιση των 100 δόσεων για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών... Ακόμα μία ένδειξη του ταξικού περιεχομένου της πολιτικής της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Αξίζει επίσης να θυμίσουμε ότι το θέμα της υποχρεωτικής δέσμευσης των ταμειακών διαθεσίμων, όπως είχαν ομολογήσει ανοιχτά στελέχη της συγκυβέρνησης, ήταν απαίτηση της τρόικας που υλοποίησαν με μεγάλη προθυμία.

Μερικές από τις επιπτώσεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου είναι: δήμοι και περιφέρειες δεν θα μπορούν να πληρώσουν εργαζόμενους, δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν τις υπηρεσίες τους, θα πρέπει να επιβάλουν τροφεία ή να αυξήσουν τα υπάρχοντα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, να αυξήσουν τη φορολογία που ήδη επιβάλλεται, να παραδώσουν υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα την καθαριότητα, σε ιδιώτες επιχειρηματίες, αφού δε θα μπορούν να πληρώσουν προσωπικό και να κάνουν συντήρηση των μηχανημάτων. Θα διακοπεί η όποια παροχή σε υπηρεσίες - ακόμα κι αν ήταν υποτυπώδεις - Πρόνοιας, Αθλητισμού, Πολιτισμού προς ένα μεγάλο τμήμα του λαού.

Η συγκυβέρνηση προσδοκούσε να έχουν κατατεθεί μόνο από δήμους και περιφέρειες συνολικά 2,5 δισ. ευρώ από τα ταμειακά τους διαθέσιμα. Μέχρι σήμερα, έχουν κατατεθεί 200 - 300 εκατ. ευρώ. Από τους πρώτους που έσπευσαν να καταθέσουν τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν η Περιφέρεια Αττικής και δήμοι που διοικεί ο ΣΥΡΙΖΑ...


ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίουω Αλεξάνδρειας , θα γίνει στις 10-06-2015 ημέρα Tεταρτη και ώρα 20:00 στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (Δημαρχείο Αλεξάνδρειας, Εθνικής Αντίστασης 42),για συζήτηση και λήψη απόφασης στα εξής θέματα ημερήσιας διάταξης:

1. Επί αιτήσεως δημοτών Δήμου Αλεξάνδρειας

2. 10η Τροποποίηση Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015-Τροποποίηση Τεχνικού προγράμματος έτους 2015 - Καθορισμός τρόπου εκτέλεσης έργων-Έγκριση διενέργειας προμήθειας

3. Λήψη απόφασης για :α) Αποδοχή χρηματοδότησης για την υλοποίηση της Πράξης «Βελτίωση – εκσυγχρονισμός υφιστάμενου δικτύου άρδευσης Δ.Κ. Μελίκης Δήμου Μελίκης» β) Εξουσιοδότηση Δημάρχου για την υπογραφή του Συμφώνου Αποδοχής των όρων της απόφασης ένταξης της Πράξης

4. Λήψη απόφασης για την 11η αναμόρφωση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015-Τροποποίηση τεχνικού προγράμματος 2015

5. Έγκριση δαπανών φιλοξενίας παιδιών με ειδικές ανάγκες του Δήμου μας σε θερινή κατασκήνωση

6. Καθορισμός πιστωτικού ιδρύματος για έντοκη κατάθεση εσόδων του Δήμου Αλεξάνδρειας – Εξουσιοδότηση προσώπων για υπογραφή επιταγών

7. Λήψη απόφασης για τη διαγραφή ή μη χρηματικών καταλόγων του Δήμου Αλεξάνδρειας

8. Λήψη απόφασης περί αποδοχής ή μη του απολογισμού και του Απολογιστικού Πίνακα οικονομικού έτους 2011 [από 01-01-2011 έως 01-06-2011] της τέως Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίου Λυκείου Πλατέος

9. Λήψη απόφασης για την έγκριση των δαπανών της έκτακτης μετακίνησης του Δημάρχου, στην Αθήνα για υπηρεσιακούς λόγους

10. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής του έργου : “ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΙΣ ΤΚ ΛΟΥΤΡΟΥ, ΚΕΦΑΛΟΧΩΡΙΟΥ, Π. ΣΚΥΛΙΤΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΓΚΑΘΙΑΣ” (ΑΜ 77/2012)

11. Λήψη απόφασης για την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής του έργου : “ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ ΤΣΙΜΕΝΤΑΥΛΑΚΩΝ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΛΟΥΤΡΟΥ” (ΑΜ 90/2013)

12. Λήψη απόφασης για την απόρριψη ή μη της από 28-05-2015 ενστάσεως στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου “ Κατασκευή του έργου αποκατάστασης των ΧΑΔΑ του Δήμου Αλεξάνδρειας”

13. Λήψη απόφασης για την επανασυγκρότηση της επιτροπής παραλαβής φυσικού εδάφους για το έργο “Κατασκευή του έργου αποκατάστασης των Χ.Α.Δ.Α του Δήμου Αλεξάνδρειας”

14. Ορθή επανάληψη συγκρότησης Επιτροπής Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής του έργου: “ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ (ΠΡΩΗΝ) ΔΗΜΟΥ ΠΛΑΤΕΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ”

15. Συγκρότηση Επιτροπής Προσωρινής και Οριστικής Παραλαβής του έργου με τίτλο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΩΛΗΝΩΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ» (ΑΜ πρώην ΤΥΔΚ 149/2009).

16. Συγκρότηση επιτροπής προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου: “ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ”

17. Συγκρότηση επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου: “ΕΠΙΣΚΕΥΗ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ”

18. Συγκρότηση επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου: “ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΥΛΕΙΟΥ ΧΩΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ”

19. Έγκριση ή μη της αριθ. 50/25-05-2015 απόφασης της Δ.Ε.Υ.Α Δήμου Αλεξάνδρειας με τίτλο “Λήψη απόφασης για τον καθορισμό του τέλους σύνδεσης με το δίκτυο αποχέτευσης στη Δημοτική Κοινότητα Πλατέος”

20. Έγκριση ή μη της αριθ. 48/2015 απόφασης Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. “Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αλεξάνδρειας με τίτλο “Λήψη απόφασης για 3η αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2015 του Ν.Π.Δ.Δ. “Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αλεξάνδρειας

21. Λήψη απόφασης για την υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας στα πλαίσια της Προγραμματικής Σύμβασης για την εκτέλεση του έργου Παροχής Τροφίμων σε άστεγους και άτομα που διαβίουν σε συνθήκες στέγης που δεν εξασφαλίζουν δυνατότητα καθημερινής σίτισης και διατροφής

22. Λήψη απόφασης σχετικά με τον ορισμό πολιτικού Υπευθύνου, συντονιστού και συντονιστικής Επιτροπής για την υλοποίηση του Προγράμματος Υγιείς πόλεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας

23. Ορισμός μελών: α) Επιτροπής διενέργειας κληρώσεων ενδιαφερόμενων που θα συμμετέχουν στις εμποροπανήγυρεις του Δήμου, β) Επιτροπής διεξαγωγής εμποροπανηγύρεων του Δήμου – Καθορισμός ημερομηνίας διεξαγωγής δημόσιας κλήρωσης ενδιαφερομένων

24. Ανανέωση αδειών επαγγελματιών πωλητών λαικών αγορών.

25. Διαγραφή επαγγελματία πωλητή λαικών αγορών.

26. Χορήγηση ή μη άδειας παραγωγού πωλητή λαικών αγορών στην Γραμμενοπούλου Καλλιόπη του Απόστολου

27. Χορήγηση ή μη άδειας παραγωγού πωλητή λαικών αγορών στον Ευαγγελόπουλο Ευάγγελο του Αντωνίου

28. Μεταβίβαση ή μη της αριθ. 1787/97 παραγωγικής άδειας πωλητή λαικών αγορών του Τζιούρα Κωνσταντίνου του Χρήστου, στον γιό του Τζιούρα Χρήστο του Κωνσταντίνου, λόγω συνταξιοδότησης.