Σελίδες

Πορεία διαμαρτυρίας των Γυμνασίων και Λύκειων της Αλεξάνδρειας.

Οι μαθητές  των Γυμνασίων και Λύκειων της Αλεξάνδρειας.διαμαρτύρονται για το «νέο Λύκειο» και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κυβερνητική πολιτική στον χώρο της εκπαίδευσης γιαυτό και αύριο Δευτέρα 3/11 έχουν προγραμματίσει πορεία διαμαρτυρίας μέχρι το Δημαρχείο της πόλης όπου θα συναντηθούν με το Δήμαρχο Αλεξάνδρειας παραδίνοντας το εξής Κείμενο διαμαρτυρίας :
ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Ως μαθητές του γυμνασίου και αυριανοί μαθητές του λυκείου έχουμε συνειδητοποιήσει δυστυχώς πως το κράτος και συγκεκριμένα το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν δρα προς όφελος μας αλλά σκοπεύει να μας εξουθενώσει και να καταστρέψει το μέλλον μας. είμαστε πλήρως απογοητευμένοι από το θέμα της ‘τράπεζας θεμάτων’ και τα άλλα θέματα της εξοντωτικής εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και εντελώς δυσαρεστημένοι από τον τρόπο λειτουργίας του σημερινού σχολείου!
• Όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ: «Ο νέος νόμος για το λύκειο και την κατάρτιση, με την καθιέρωση της τράπεζας θεμάτων και των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του λυκείου και σε όλα τα μαθήματα μαζί με την αλλαγή στον τρόπο προαγωγής, θα αυξήσει την μαθητική διαρροή μειώνοντας τον αριθμό των μαθητών στο λύκειο και ωθώντας τους βίαια στην πρόωρη μεταγυμνασιακή στενή κατάρτιση και την εκμεταλλευτική μαθητεία». Χαρακτηριστικό παράδειγμα στον νομό μας είναι πως φέτος το 20,04% των μαθητών της α’ λυκείου ήταν μετεξεταστέοι ενώ με το παλιό σύστημα την περσινή χρονιά ήταν μόλις το 3,24%
• Δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία καθώς με το «νέο λύκειο» μας εξαναγκάζουν έμμεσα να προσφύγουμε στην παραπαιδεία ώστε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία στις πολύ απαιτητικές μαθητικές μας υποχρεώσεις. Το παραπάνω γεγονός σε αυτές τις μέρες της ακραίας οικονομικής ανέχειας που ζούμε ¨δολοφονεί¨ και εξοντώνει πλήρως τις οικογένειες μας.
• Το σχολείο δεν είναι πλέον ζωντανός οργανισμός και το μέσον για να διαμορφώσει σωστούς ανθρώπους οξυδερκείς πολίτες που θα είναι χρήσιμοι στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο αλλά απομακρύνει τα παιδιά από τον καθηγητή αφού δεν του δίνει το περιθώριο να κάνει κάποια άλλη δραστηριότητα εκτός βιβλίου ή να βοηθήσει τους μαθητές εξηγώντας τα μαθήματα περισσότερες φορές λόγω της επιβαρυμένης και πολύ μεγάλης ύλης.
• Δεν υπάρχει αξιοκρατία αφού κάθε σχολείο δίνει διαφορετικά θέματα πανελληνίων από την τράπεζα θεμάτων και έτσι η αξιολόγηση των μαθητών δεν βασίζεται στην ισοτιμία.
• Σκάνδαλο παραχάραξης ενδοσχολικών διαδικασιών στην Α λυκείου κατήγγειλε δημοσίευμα της ιστοσελίδας ischool.e-steki.gr κι αναπαράχθηκε από την επίσημη σελίδα της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).Πράγμα που επίσης ενισχύει την έλλειψη ισοτιμίας ανάμεσα στους μαθητές.
• Το σύστημα περιορίζει τις σχολές που θα είχαμε την δυνατότητα να μπούμε αφού ο μαθητής μπορεί να δηλώσει μόνο ένα πεδίο (ενώ παλιότερα 2) και τα πεδία πρόκειται να αυξηθούν( από 5 σε 6) . Άρα όπως γίνεται αντιληπτό ο αριθμός σχολών που μπορούμε να δηλώσουμε είναι αρκετά μικρότερος από το προηγούμενο σύστημα
• Το νέο λύκειο έχει μεταβληθεί σε ένα εξοντωτικό και συνεχές εξεταστικό σύστημα που αποτρέπει τον νέο να φοιτά σε αυτό. Ο μαθητής αντιμετωπίζεται σαν να είναι ένα ρομπότ μνήμης και αντοχής το οποίο θα πρέπει αποκλειστικά να διαβάζει , πράγμα το οποίο εμποδίζει τους νέους να καλλιεργούν τα ενδιαφέροντας τους και επομένως η δημιουργικότητα της ηλικίας δεν διοχετεύεται σε κάτι ουσιαστικό.
• Το ότι οι τάξεις έχουν συμπτυχτεί και ο αριθμός μαθητών σε κάθε τάξη είναι μεγάλος κάνει το μάθημα ανεπαρκές για τον μαθητή αφού ο καθηγητής δυσκολεύεται να διακρίνει και να αντιμετωπίσει τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή ξεχωριστά. Οπότε η εξατομικευμένη διδασκαλία έχει ¨ακυρωθεί¨.
• Οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχώς συρρικνώνονται: 2,75% του ΑΕΠ με συνεχή μείωση τα επόμενα χρόνια, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι πάνω από 5%.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έλλειψη σχολικών φυλάκων και οι μειωμένες υλικοτεχνικές υποδομές του σχολείου
• Οι ώρες της φυσικής αγωγής έχουν μειωθεί (από 3 σε 2) .Γεγονός που δείχνει την παραμέληση της σωματικής μας υγείας και άσκησης από το εκπαιδευτικό σύστημα ,σε μία κοινωνία που λόγω της οικονομικής κρίσης πολλές οικογένειες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες ώστε να αθληθούν.
Κλείνοντας θέλουμε να τονίσουμε πως το «νέο λύκειο» αναπαράγει τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Ακόμα ισοπεδώνει τις ιδιομορφίες και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και σχολικής μονάδας και ο μαθητής αντιμετωπίζει ένα πλήρως εξουθενωτικό σύστημα το οποίο δεν του προσφέρει ουσιαστική μόρφωση.
ΜΑΘΗΤΕΣ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ.

  1. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας συμπαραστέκεται στον αγώνα των μαθητών
Σε κινητοποίηση προχωρούν οι μαθητές των σχολείων της Β/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου μας την Δευτέρα 3/11/2014, όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας, απαιτώντας άμεση λύση στα πολλά οξυμένα προβλήματα που με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ξαναβρίσκουν μπροστά τους. Το νέο λύκειο, η τράπεζα θεμάτων, οι συγχωνεύεις των τάξεων, η μεταφορά προς και από τα σχολεία, η άμεση κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και βιβλία ταλαιπωρούν καθημερινά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, δημιουργούν ανυπέρβλητα προβλήματα στο διδακτικό έργο, αυξάνουν τις άνισες συνθήκες μάθησης και υποβαθμίζουν ακόμη παραπέρα την ήδη υποβαθμισμένη παρεχόμενη παιδεία.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων συμπαραστέκεται στον αγώνα των παιδιών μας. Μαζί τους και μαζί με τους εκπαιδευτικούς, που επίσης βιώνουν τις ίδιες αγωνίες και ζουν καθημερινά αυτά τα προβλήματα, θα αναζητήσουμε τους τρόπους και τις μορφές των κινητοποιήσεων για να δοθεί λύση, τόσο στα άμεσα όσο και στα πιο μακροχρόνια ζητήματα.
Καλούμε όλους τους γονείς,όλων των σχολείων της πόλης μας να κάνουν και δική τους υπόθεση τον αγώνα για καλύτερη Παιδεία. Τα σημερινά παιδιά του Γυμνασίου και του Δημοτικού είναι οι αυριανοί μαθητές του Λυκείου, που θα βρεθούν αντιμέτωποι αύριο, αυτοί και οι γονείς τους, με τα προβλήματα που αναφέραμε.
Υποχρέωση δική μας είναι να αλλάξει αυτή η πραγματικότητα