Σελίδες

Το "φιλέτο" της επεξεργασίας των χρυσοφόρων απορριμμάτων....



  «Η συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, σε αγαστή συνεργασία με τον περιφερειάρχη Αττικής και πρόεδρο του Ειδικού Διαβαθμικού Συνδέσμου Νομού Αττικής, ξεκίνησε τις μέρες αυτές και στην Αττική, με ισχυρή παρουσία δυνάμεων ΜΑΤ, τη διαγωνιστική διαδικασία για την ολοκληρωτική εκχώρηση σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους 1.355.000 τόνων σύμμεικτων απορριμμάτων το χρόνο.   Μπαίνει έτσι σε φάση υλοποίησης ένα ακόμη από τα πολλά "επενδυτικά προγράμματα", που έχει υποσχεθεί το πολιτικό προσωπικό της άρχουσας τάξης στο εγχώριο και ευρωενωσιακό κεφάλαιο με εξασφαλισμένη και υψηλή κερδοφορία. Κερδοφορία που στην προκειμένη περίπτωση θα τροφοδοτείται άμεσα, μέσω των ανταποδοτικών τελών, από το λεηλατημένο εισόδημα των εργαζομένων, των ανέργων, των λαϊκών στρωμάτων στο Λεκανοπέδιο. Από το υστέρημα της λαϊκής οικογένειας κατευθείαν στις τσέπες των κεφαλαιοκρατών με πρόθυμους εισπράκτορες τις δημοτικές αρχές των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, που μαζί με τις επώνυμες περιβαλλοντικές ΜΚΟ πίνουν νερό στο όνομα της πολιτικής του "πληρώνω όσο πετάω", της πιο ακραίας εκδοχής της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει", χειρότερης και από τη λογική του κεφαλικού φόρου.
Συγκεκριμένα, παραχωρείται στο κεφάλαιο, μέσω ΣΔΙΤ και των διαγωνισμών ανάθεσης, ένα "φιλέτο" 450 έως 500 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και 3,5 δισ. ευρώ για την 25ετή λειτουργία τεσσάρων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) στην Αττική. Διαιωνίζεται, επίσης, η διοχέτευση του 85%-90% των απορριμμάτων της Αττικής για άλλα 30 χρόνια στο βεβαρημένο Θριάσιο Πεδίο και τη Δυτική Αθήνα, ενώ για τους υπόλοιπους 255.000 τόνους/έτος η κυβέρνηση και ο ΕΔΣΝΑ επιμένουν να τους διοχετεύσουν στους ακατάλληλους χώρους του Γραμματικού και Κερατέας. Η πραγματική ανακύκλωση ρίχνεται στην πυρά αφού επιλέγεται ένα μείγμα πανάκριβων τεχνολογιών, μαζί και αναποτελεσματικών. Με κορμό τη μεγιστοποίηση των σύμμεικτων απορριμμάτων(συνολικά 1.655.000 τόνοι το χρόνο, μαζί με το υφιστάμενο εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης) και παραμερίζοντας στην ουσία την ανακύκλωση στην πηγή, προκρίνουν την επικίνδυνη, με τα σημερινά τεχνολογικά-κοινωνικά δεδομένα, για το περιβάλλον και την υγεία, καύση. Με την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του συνόλου της επεξεργασίας των απορριμμάτων της Αττικής μπαίνουν στο δρόμο της απόλυσης εκατοντάδες εργαζόμενοι στο Σύνδεσμο και χιλιάδες σε όλη την Ελλάδα, καθώς ανάλογες επιλογές βρίσκονται σε εξέλιξη και σε άλλες περιφέρειες και νομούς της χώρας. Αυτή η υλοποιούμενη στρατηγική στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων προαναγγέλλει ανάλογες εξελίξεις και στον τομέα της αποκομιδής, που σημαίνει άμεσο ζεστό χρήμα για τους επιχειρηματίες!
Το ΚΚΕ αντιτάχθηκε εξαρχής και σε όλα τα επίπεδα στον αντιλαϊκό αυτό σχεδιασμό, όταν οι άλλες πολιτικές δυνάμεις συμμετείχαν δραστήρια στην υποστήριξή τους, κάποιες (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ) από κυβερνητικές θέσεις, όπως και σήμερα, και όλες (περιλαμβανομένου του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ μέσω του ενιαίου τότε ΣΥΝ) μέσα από τα όργανα της Τοπικής Διοίκησης, του τότε ΕΣΔΚΝΑ και της ένωσης των Δήμων της Αττικής. Η στροφή του ΣΥΡΙΖΑ τα δύο τελευταία χρόνια στην προσπάθειά του να αποτινάξει το παρελθόν του και να δείξει ένα πιο φιλολαϊκό πρόσωπο στη διαχείριση των απορριμμάτων παραμένει μετέωρη. Στην πρόσφατη και σχετική με το θέμα ημερίδα του, επανεμφάνισε με μικροαλλαγές τις θέσεις που έχει δημοσιοποιήσει από το 2011. Αποφεύγει να τοποθετηθεί ξεκάθαρα στο βασικό ζήτημα του ποιος πληρώνει το κόστος διαχείρισης. Ενώ είναι γνωστό το επιδοτημένο από την ΕΕ πρόγραμμα που υλοποίησε ήδη ο Δήμος Ελευσίνας με δήμαρχο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα σήμερα η ανακύκλωση να είναι στα χέρια των ιδιωτών. Τοποθετείται υπέρ της πολυδιάσπασης και του κατακερματισμού των έργων, των προγραμμάτων και των φορέων διαχείρισης. Μιλάει για ριζική αναθεώρηση του συστήματος διαχείρισης συσκευασιών (μπλε κάδοι) χωρίς όμως να ζητάει την κατάργησητης ΕΕΑΑ ΑΕ που τώρα το διαχειρίζεται. Προτείνει την "επιλογή τιμολογιακών μέτρωνγια την προώθηση προϊόντων που παράγουν λιγότερα απόβλητα", φράση κλισέ των επιτελείων της ΕΕ που υποκρύπτει τις ειδικές επιδοτήσεις στο κεφάλαιο ως "κίνητρα". Ακόμη, αντί να απαιτεί το άμεσο και οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής, υιοθετεί το προ τριάντα χρόνων αίτημα για "συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα"(!) για το οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ.
Από τη μεριά του το ΚΚΕ συνεχίζει αταλάντευτα να προβάλλει και να στηρίζει σε όλα τα επίπεδα, με την ίδια πάντα επιμονή και συνέπεια, όπου χρειάζεται και με επιστημονική τεκμηρίωση τις θέσεις του με γνώμονα τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων. Μόλις πριν λίγες μέρες οι κομμουνιστές περιφερειακοί σύμβουλοι αποκάλυψαν στις τελευταίες συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής τις προθέσεις συγκυβέρνησης και περιφερειάρχη να μεθοδεύσουν ένα επικίνδυνο αδιέξοδο στην υγειονομική ταφή των απορριμμάτων στην Αττική. Την άρνησή τους να προετοιμάσουν έγκαιρα εναλλακτική λύση δεδομένου του επικείμενου κορεσμού του ΧΥΤΑ Φυλής με στόχο να εκβιάσουν τη λαϊκή συμμετοχή στους φιλομονοπωλιακούς σχεδιασμούς τους. Αποκάλυψαν, επίσης, την προσπάθειά τους να αποκρύψουν το πραγματικό κόστος του όλου εγχειρήματος ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων, που θα φορτωθεί αυτούσιο η λαϊκή οικογένεια.
Το εργατικό - λαϊκό κίνημα και οι ριζοσπαστικές κοινωνικές δυνάμεις στην Αττική πρέπει να κάνουν δική τους υπόθεση και τον αγώνα ενάντια στις φιλομονοπωλιακές, αντιλαϊκές, εχθρικές προς το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία επιλογές της άρχουσας τάξης και στον τομέα των απορριμμάτων, θέτοντας ως στόχους διεκδίκησης:
Να σταματήσει κάθε παραπέρα ενέργεια για την κατασκευή των 4 μονάδων σύμμεικτων απορριμμάτων. Να διαμορφωθεί χωρίς άλλες καθυστερήσεις νέος Εθνικός (Κεντρικός) Σχεδιασμός και με βάση αυτόν να καταρτιστούν νέα Περιφερειακά Σχέδια διαχείρισης μαζί και το ΠΕΣΔΑ Αττικής, που θα υλοποιηθούν με κεντρικούς δημόσιους πόρους και με προτεραιότητες: -- Τον αποκλεισμό της ιδιωτικοποίησης σε διαχείριση και αποκομιδή, την απόλυτη διασφάλιση σταθερής και μόνιμης εργασίας όλων των εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα, στο υπόψη αντικείμενο ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας τους, -- Τη μείωση των παραγόμενων απορριμμάτων, την προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή σε συνδυασμό με το δραστικό περιορισμό του ρεύματος των σύμμεικτων και την ορθολογική μεταφορά μέσω σταθμών μεταφόρτωσης, -- Την πλήρη αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών, τη δίκαιη και τεκμηριωμένη χωροθέτηση των σχετικών υποδομών. Ειδικότερα στην Αττική πρέπει να κλείσει άμεσα και οριστικά ο ΧΥΤΑ Φυλής και οι χωροθετήσεις των νέων μονάδων να αναζητηθούν εκτός του Θριασίου. Να αναζητηθούν και εκτός Αττικής περιοχές στο πλαίσιο της διαπεριφερειακής συνεργασίας.
  Άμεσα να προωθηθούν ουσιαστικές δράσεις ήπιας ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή, περιλαμβανομένων και των οργανικών αποβλήτων».
Την παραπάνω ανακοίνωση εξέδωσε η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ με αφορμή τις εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων.

Διπλή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου του Δήμου Αλεξάνδρειας


Συνεδριάζει, σε ειδική συνεδρίαση, τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013 κι ώρα 19:30 το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αλεξάνδρειας στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημαρχείου Αλεξάνδρειας (Εθν. Αντίστασης 42), με τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
1) Ψήφιση ή μη Προϋπολογισμού εσόδων - εξόδων Δήμου Αλεξάνδρειας οικονομικού έτους 2013.
2) Ψήφιση ή μη Ετήσιου Προγράμματος Δράσης οικονομικού έτους 2013.
Αμέσως μετά σε τακτική συνεδρίαση θα συζητηθούν τα παρακάτω θέματα ημερήσιας διάταξης:
1.Έκφραση γνώμης σχετικά με την εκμίσθωση αγροτεμαχίων που βρίσκονται στη Δημοτική Κοινότητα Πλατέος.
2.Έκφραση γνώμης σχετικά με την εκμίσθωση αγροτεμαχίων που βρίσκονται στην Τοπική Κοινότητα Επισκοπής
3.Έκφραση γνώμης σχετικά με την εκμίσθωση αγροτεμαχίων που βρίσκονται στην Τοπική Κοινότητα Aγκαθιάς Δ.Ε. Μελίκης Δήμου Αλεξάνδρειας
4.Λήψη απόφασης για την αναπροσαρμογή του μισθώματος του αριθ. 7 καταστήματος που βρίσκεται στη Δημοτική Αγορά Αλεξάνδρειας
5.Λήψη απόφασης για την εκ νέου εκμίσθωση των υπ' αριθ. 27 και 39 & 40 (ενιαίο κατάστημα) που βρίσκονται στη Δημοτική Αγορά Αλεξάνδρειας
6.Έκφραση γνώμης σχετικά με την εκμίσθωση του Σχολικού Κλήρου που βρίσκεται στην Τοπική Κοινότητα Τρικάλων της Δημοτικής Ενότητας Πλατέος
7.Λήψη απόφασης:
α) για την έγκριση ή μη ανανέωσης της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του ΕΣΔΑ ΟΤΑ Νομού Ημαθίας και του Δήμου Αλεξάνδρειας με θέμα «Εφαρμογή Προγράμματος Ανακύκλωσης στο Νομό Ημαθίας, έτους 2013» και
β) για τον ορισμό εκπροσώπου στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης
8.Λήψη απόφασης για την παράταση προθεσμίας για το έργο «Ασφαλτοστρώσεις δημοτικών οδών οικισμών Παλαιόχωρας Τ.Δ. Κορυφής και Λιανοβεργίου-Παλαιοχωρίου Τ.Δ. Λιανοβεργίου» Α.Μ. 305/2009 της πρώην ΤΥΔΚ Ν. Ημαθίας του πρώην Δήμου Πλατέος
9.Έγκριση ή μη της αριθ. 105/2012 απόφασης του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Α με τίτλο: «Κατάρτιση και ψήφιση τροποποίησης του προυπολογισμού της Κ.Ε.Δ.Α. oικονομικού έτους 2012»
10.Έγκριση ή μη της αριθ. 91/2012 απόφασης του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αλεξάνδρειας με τίτλο «Λήψη απόφασης ή μη για τροποποίηση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012 του Νομικού Προσώπου»
11.Έγκριση ή μη της αριθ. 100/2012 απόφασης του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία Οργανισμός Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Αλεξάνδρειας με τίτλο «Λήψη απόφασης ή μη για τροποποίηση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012»
12.Ορισμός εκπροσώπων του Δήμου ως μέλη στην Τριμελή Επιτροπή χορήγησης βεβαιώσεων σε παραγωγούς πωλητές που συμμετέχουν στις λαϊκές αγορές
13.Λήψη απόφασης για τον ορισμό προσώπων που θα υπογράφουν τις επιταγές του Δήμου
14.Λήψη απόφασης για τον καθορισμό ανώτατου ύψους προϋπολογισμού εξόδων δημοτικής ή τοπικής κοινότητας
15.Ψήφιση ή μη του ετήσιου τεχνικού προγράμματος του Δήμου Αλεξάνδρειας, έτους 2013 (σχετική η αριθ. 02/2012 απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής Δήμου Αλεξάνδρειας)

Ορίσθηκαν οι Αντιδήμαρχοι του Δήμου Αλεξάνδρειας


 Με την υπ' αρίθμ. 8/2013 απόφαση του Δημάρχου Αλεξάνδρειας, ορίστηκαν ως Αντιδήμαρχοι του Δήμου Αλεξάνδρειας οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας κ.κ. Αθανάσιος Κούγκας, Νικόλαος Γκαβαρδίνας, Ιερεμίας Κιοσέογλου, Κωνσταντίνος Βενιόπουλος και Γκιορτζής Δημήτριος
Η θητεία των νέων Αντιδημάρχων, σύμφωνα με την 41/71351/14.12.2010 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, θα έχει διάρκεια από 1η Ιανουαρίου 2013 έως και τη λήξη της τρέχουσας Δημοτικής Περιόδου, στις 31 Αυγούστου 2014.
Οι καθ' ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητες που έχουν μεταβιβασθεί από το Δήμαρχο Αλεξάνδρειας στους ορισθέντες Αντιδήμαρχους, είναι οι εξής:
Στον κ. Αθανάσιο Κούγκα, καθ’ ύλην Αντιδήμαρχο τις παρακάτω αρμοδιότητες:
1. 1. Καθ' ύλην αρμοδιότητες:
α) Την Προεδρία της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και την εποπτεία για θέματα ίδρυσης και λειτουργίας των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των επιχειρήσεων.
β) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Πρασίνου και του προσωπικού αυτής (αποκομιδή αστικών απορριμμάτων, διαχείριση στερεών αποβλήτων και αδρανών υλικών, καθαριότητα οδών, πλατειών, παιδικών χαρών και κοινοχρήστων χώρων, καθαριότητα λαϊκών αγορών, προγράμματα ανακύκλωσης και διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών, κίνηση και συντήρηση οχημάτων, περισυλλογή εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, δημοτικά κοιμητήρια, πράσινο).
γ) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης ΥΔΟΜ και Περιβάλλοντος, με εξαίρεση την αρμοδιότητα της Πολιτικής Προστασίας.
δ) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και του προσωπικού αυτής (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία, άρδευση καλλιεργειών, αγροτική οδοποιία, διαχείριση βοσκοτόπων, εποπτεία Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, Αδειοδοτήσεων, Εμπόριο) και Απασχόλησης.
ε) Τη διαχείριση, αξιοποίηση και εκμετάλλευση της ακίνητης δημοτικής περιουσίας.
στ) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και του προσωπικού αυτής (κτιριακά έργα, ηλεκτρομηχανολογικά έργα, θέματα συγκοινωνίας και σηματοδότησης, εγγειοβελτιωτικά έργα, κλπ.).
ζ) Τα θέματα λειτουργίας των λαϊκών αγορών και των εμποροπανηγύρεων.
η) Την εξουσιοδότηση της υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων που εκδίδονται στα πλαίσια των παραπάνω καθ’ ύλην ανατιθέμενων αρμοδιοτήτων.
θ) Την αναπλήρωση των κατά τόπον Αντιδημάρχων, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματός τους.

1.2. Κατά τόπον, στα όρια της Δημοτικής Ενότητας ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, τις παρακάτω αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία της καθαριότητας και της ανακύκλωσης στη Δημοτική Ενότητα.
β) Τα θέματα λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου.
γ) Την εποπτεία του δημοτικού δικτύου άρδευσης στα όρια της Δημοτικής Ενότητας και την μέριμνα για την καλή διαχείριση και λειτουργία του.
δ) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων που εκδίδονται στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων κατά τόπο αρμοδιοτήτων.

Στον κ. Νικόλαο Γκαβαρδίνα, τις παρακάτω αρμοδιότητες:

2.1. Καθ’ ύλην, αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και του προσωπικού αυτής.
β) Την εποπτεία λειτουργίας του Αυτοτελούς Τμήματος Κοινωνικής Προστασίας και του προσωπικού αυτής.
γ) Την εποπτεία λειτουργίας Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών και του προσωπικού αυτής.
δ) Την εποπτεία λειτουργίας του αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής και του προσωπικού του Τμήματος.
ε) Την εποπτεία του προσωπικού του αυτοτελούς Τμήματος Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού.
στ) Την εποπτεία, επίβλεψη και τον συντονισμό του έργου της Πολιτικής Προστασίας, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς.
ζ) Τα θέματα διαφάνειας και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και την εποπτεία της Ομάδας Διοίκησης Έργου (ΟΔΕ) για την εφαρμογή του «προγράμματος Διαύγεια» σε εφαρμογή του Ν.3861/2010.
η)Την εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη της παραβατικότητας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές.
θ) Την εξουσιοδότηση της υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων που εκδίδονται στα πλαίσια των παραπάνω καθ’ ύλην ανατιθέμενων αρμοδιοτήτων.

2.2. Κατά τόπον, στα όρια της Δημοτικής Ενότητας ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, τις παρακάτω αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία στα θέματα εθιμοτυπίας, τελετών και εορταστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στη Δημοτική Ενότητα.
β) Την παρακολούθηση της εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.
γ) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του δημοτικού εξοπλισμού και των εγκαταστάσεων που βρίσκονται στη Δημοτική Ενότητα.
δ) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και συντήρηση των Σχολικών κτηρίων και την μέριμνα εύρυθμης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας, σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των αντίστοιχων Νομικών Προσώπων του Δήμου.
ε) Την συνεργασία με τα Συμβούλια των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας, για την καταγραφή, την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων τους.
στ) Την τέλεση πολιτικών γάμων.
ζ) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων τα οποία εκδίδονται, στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων κατά τόπο αρμοδιοτήτων, από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.

3. Τον κ. Ιερεμία Κιοσέογλου κατά τόπον Αντιδήμαρχο, στα όρια της Δημοτικής Ενότητας Πλατέος, με τις παρακάτω αρμοδιότητες:

3.1. Καθ’ ύλην, αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία λειτουργίας της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών.
β) Την παρακολούθηση εκτέλεσης του ετήσιου προγράμματος δράσης, του επιχειρησιακού προγράμματος, του τεχνικού προγράμματος και του δημοτικού προϋπολογισμού, στο σκέλος που αφορούν την Δημοτική Ενότητα Πλατέος.
γ) Την συνεργασία με τους Προέδρους των Συμβουλίων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Πλατέος, για την καταγραφή, την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων τους.
δ) Την εξουσιοδότηση της υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών εγγράφων τα οποία εκδίδονται από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας Πλατέος.

3.2. Κατά τόπον , στα όρια της Δημοτικής Ενότητας ΠΛΑΤΕΟΣ, τις παρακάτω αρμοδιότητες:

α) Την εποπτεία των αποκεντρωμένων Δημοτικών Υπηρεσιών που λειτουργούν στη Δημοτική Ενότητα και του προσωπικού αυτών.
β) Την εποπτεία της καθαριότητας και της ανακύκλωσης στη Δημοτική Ενότητα.
γ) Την εποπτεία του δημοτικού δικτύου άρδευσης στα όρια της Δημοτικής Ενότητας και την μέριμνα για την καλή διαχείριση και λειτουργία του.
δ) Τα θέματα λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου.
ε)Την εποπτεία στα θέματα εθιμοτυπίας, τελετών και εορταστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στη Δημοτική Ενότητα.
στ) Την παρακολούθηση της εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.
ζ) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του δημοτικού εξοπλισμού και των δημοτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται στη Δημοτική Ενότητα.
η) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και συντήρηση των Σχολικών κτηρίων και την μέριμνα εύρυθμης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας, σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των αντίστοιχων Νομικών Προσώπων του Δήμου.
θ) Την συνεργασία με τα Συμβούλια των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας, για την καταγραφή, την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων τους.
ι) Την τέλεση πολιτικών γάμων.
κ) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων τα οποία εκδίδονται, στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων κατά τόπο αρμοδιοτήτων, από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.

4. Τον κ. Κωνσταντίνο Βενιόπουλο, με τις παρακάτω αρμοδιότητες:

4.1. Καθ’ ύλην, αρμοδιότητες:
α) Τις αδελφοποιήσεις και τη συμμετοχή του Δήμου σε εθνικά και ευρωπαϊκά δίκτυα.
β) Την εποπτεία λειτουργίας του Δημοτικού (Τοπικού) Συμβουλίου Νέων.
γ) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων που εκδίδονται στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων καθ’ ύλην αρμοδιοτήτων.

4.2. Κατά τόπον, στα όρια της Δημοτικής Ενότητας ΜΕΛΙΚΗΣ, τις παρακάτω αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία των αποκεντρωμένων Δημοτικών Υπηρεσιών που λειτουργούν στη Δημοτική Ενότητα και του προσωπικού αυτών.
β) Την εποπτεία της καθαριότητας και της ανακύκλωσης στη Δημοτική Ενότητα.
γ) Την εποπτεία του δημοτικού δικτύου άρδευσης στα όρια της Δημοτικής Ενότητας και την μέριμνα για την καλή διαχείριση και λειτουργία του.
δ) Τα θέματα λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου.
ε) Την εποπτεία στα θέματα εθιμοτυπίας, τελετών και εορταστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στη Δημοτική Ενότητα.
στ) Την παρακολούθηση της εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.
ζ) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του δημοτικού εξοπλισμού και των δημοτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται στη Δημοτική Ενότητα.
η) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και συντήρηση των Σχολικών κτηρίων και την μέριμνα εύρυθμης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας, σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των αντίστοιχων Νομικών Προσώπων του Δήμου.
θ) Την συνεργασία με τα Συμβούλια των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας, για την καταγραφή, την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων τους.
ι) Την τέλεση πολιτικών γάμων.
κ) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων τα οποία εκδίδονται, στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων κατά τόπο αρμοδιοτήτων, από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.

5. Τον κ. Γκιορτζή Δημήτριο, με τις παρακάτω αρμοδιότητες:
5.1. Κ ατά τόπον , στα όρια της Δημοτικής Ενότητας ΑΝΤΙΓΟΝΙΔΩΝ, τις παρακάτω αρμοδιότητες:
α) Την εποπτεία των αποκεντρωμένων Δημοτικών Υπηρεσιών που λειτουργούν στη Δημοτική Ενότητα και του προσωπικού αυτών.
β) Την εποπτεία της καθαριότητας και της ανακύκλωσης στη Δημοτική Ενότητα.
γ) Την εποπτεία του δημοτικού δικτύου άρδευσης στα όρια της Δημοτικής Ενότητας και την μέριμνα για την καλή διαχείριση και λειτουργία του.
δ) Τα θέματα λειτουργίας των λαϊκών αγορών και του υπαίθριου εμπορίου.
ε) Την εποπτεία στα θέματα εθιμοτυπίας, τελετών και εορταστικών εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στη Δημοτική Ενότητα.
στ) Την παρακολούθηση της εξέλιξης των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.
ζ) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και λειτουργία του δημοτικού εξοπλισμού και των δημοτικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται στη Δημοτική Ενότητα.
η) Την μέριμνα για την καλή κατάσταση και συντήρηση των Σχολικών κτηρίων και την μέριμνα εύρυθμης λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας, σε συνεργασία με τις Διοικήσεις των αντίστοιχων Νομικών Προσώπων του Δήμου.
θ) Την συνεργασία με τα Συμβούλια των Τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας, για την καταγραφή, την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων τους.
ι) Την τέλεση πολιτικών γάμων.
ια) Την εξουσιοδότηση υπογραφής βεβαιώσεων, πιστοποιητικών και λοιπών διοικητικών πράξεων και εγγράφων τα οποία εκδίδονται, στα πλαίσια των ανωτέρω ανατιθέμενων κατά τόπο αρμοδιοτήτων, από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της Δημοτικής Ενότητας.

Β. Σε όλους τους Αντιδημάρχους ανατίθενται πέραν των ανωτέρω και:

α) Η θεώρηση του γνησίου της υπογραφής.
β) Η υπογραφή βεβαιώσεων ζωής.
γ) Η υπογραφή πιστοποιητικών συντήρησης συγγενών εργαζομένων στο εξωτερικό.

Γ. Όταν ο Δήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τα καθήκοντά του ορίζεται να ασκεί ο Αντιδήμαρχος κ. Αθανάσιος Κούγκας, που αναπληρώνει τον Δήμαρχο.



Αύξηση των διοδίων 500%, τα τελευταία 4 χρόνια, επέφεραν οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ !


 Μπορεί η κυβέρνηση με θριαμβευτικό τρόπο να εγκαινίασε τις προηγούμενες μέρες το πολύπαθο ανακατασκευασμένο οδικό τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα, οι οδηγοί, όμως, κατά τη χριστουγεννιάτικη έξοδο, κινήθηκαν στους εθνικούς οδικούς άξονες και ταλαιπωρήθηκαν από τα ημιτελή έργα και πλήρωσαν πανάκριβα χαράτσια.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, τα χαράτσια διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και πάνω από 500% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ διαρκώς νέοι σταθμοί είσπραξης ξεφυτρώνουν σαν τα ...μανιτάρια!
Ετσι, μόνο για διόδια μια διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή έχει φτάσει να στοιχίζει 46 ευρώ, ενώ αντίστοιχα από την Αθήνα στην Καλαμάτα 22,80 ευρώ!
Υπεύθυνη γι' αυτό το πολλαπλό ξεζούμισμα του λαού είναι η αντιλαϊκή πολιτική που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει και σήμερα η συγκυβέρνηση, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, για να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής είναι οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που ψήφισαν από κοινού στη Βουλή η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με τις συμβάσεις αυτές οι κατασκευαστικοί όμιλοι ενώ συμβάλλουν με 5 έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς αυτή υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων -και μάλιστα αυξημένων- που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά!
Αντίθετα, το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός, αναλαμβάνει:
Τη χρηματοδότηση με «ζεστό» χρήμα (από τον κρατικό προϋπολογισμό και επιδοτήσεις της ΕΕ) του 30% έως και του 35% του κόστους των έργων.
Την παράδοση έργων που κατασκευάστηκαν πρόσφατα ή ακόμη κατασκευάζονται ύψους 2 δισ. ευρώ. Μόνο το πέταλο του Μαλιακού, που θα παραδοθεί στους ομίλους και έβαλαν και εκεί διόδια, θα στοιχίσει τελικά πάνω από 800 εκατ. ευρώ. Αλλά και το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα που παραδόθηκε την περασμένη βδομάδα στην κυκλοφορία, ενώ κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο και στοίχισε στον ελληνικό λαό 130 εκατ. ευρώ, τελικά παραδόθηκε στην ιδιωτική κοινοπραξία «Μορέας» που θα βάλει και εκεί διόδια.
Τις απαλλοτριώσεις, το ύψος των οποίων αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ.
Σε μερικές συμβάσεις, εκτός όλων των άλλων, παρέχονται και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες! Για παράδειγμα, αυτό συμβαίνει στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολη - Καλαμάτα - Λεύκτρο - Σπάρτη (132 εκατ. ευρώ).
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο λαός αναγκάζεται να πληρώσει και «πανωπροίκια», μέσω διαφόρων συμπληρωματικών συμβάσεων! Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτελεί η συμπληρωματική σύμβαση με την οποία αυξήθηκε το κόστος κατασκευής των σηράγγων των Τεμπών κατά 173 εκατ. ευρώ για την πρόσθετη κατασκευή λωρίδας έκτακτης ανάγκης, καθώς αυτή δεν περιλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση. Και βέβαια το κόστος αυτό θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου το Δημόσιο, δηλαδή τον ελληνικό λαό, και όχι την ιδιωτική κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου». Ανάλογες συμπληρωματικές συμβάσεις διεκδικούσαν και άλλοι όμιλοι, όπως η «Ολυμπία Οδός» και ο «Μορέας».
Πρόκειται, λοιπόν, για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης που υποχρεώνουν το λαό να χρυσοπληρώνει τα έργα πολλαπλά: Και για την κατασκευή και για τη χρήση.
Χαράτσια και για τοπικές διαδρομές
Παράλληλα, άρχισαν να λειτουργούν και πλευρικοί σταθμοί διοδίων και έτσι είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια και όσοι οδηγοί κάνουν τοπικές διαδρομές, από τη δουλειά στο σπίτι. Πρώτη έκανε την αρχή η κοινοπραξία της «Ιόνιας Οδού», με την κατασκευή μιας σειράς από νέους σταθμούς (Θήβα, Τραγάνα, Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα), ενώ δεν έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια για κατασκευή σταθμών διοδίων τόσο στον Αγιο Στέφανο, όσο και στη Βαρυμπόμπη και σε κάθε κόμβο από την Αθήνα έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας.
Ακολούθησε η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» που εκμεταλλεύεται το οδικό τμήμα Κλειδί Ημαθίας - Ράχες Φθιώτιδας, εγκαθιστώντας πέντε «πλευρικούς» σταθμούς διοδίων (Λεπτοκαρυά, Πλαταμώνας, Ευαγγελισμός, Μακρυχώρι και Γυρτώνη), όπου θα πληρώνουν διόδια όσοι κινούνται στο τοπικό οδικό δίκτυο για διαδρομές ακόμη και από το σπίτι στο εργοστάσιο ή στο χωράφι!
Πλευρικά διόδια έθεσε και η «Ολυμπία Οδός» στο ύψος της Νέας Περάμου και των Αγίων Θεοδώρων, με πανάκριβο μάλιστα χαράτσι 3,20 ευρώ για τα ΙΧ.
Νέα βάρη για το λαό
Οπως είναι γνωστό, εδώ και δύο περίπου χρόνια τα έργα σε τέσσερις από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Νέα Οδός, Κεντρική Οδός και Ολυμπία Οδός) έχουν «παγώσει», λόγω άρνησης των ιδιωτικών τραπεζών να συνεχίσουν τη δανειοδότηση των μεγαλοεργολάβων. Τα πολλά ημιτελή εργοτάξια έχουν προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα οδικής ασφάλειας στους οδηγούς, οι οποίοι βέβαια εξακολουθούν να πληρώνουν τα πανάκριβα χαράτσια.
Μάλιστα, μόλις πριν 20 περίπου μέρες η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι ήρθε σε μια καταρχήν συμφωνία με τους μεγάλους ιδιωτικούς κατασκευαστικούς ομίλους προσφέροντας «γην και ύδωρ» για να συνεχιστούν τα έργα. Με την καταρχήν συμφωνία η κυβέρνηση τους χορηγεί πρόσθετες χρηματοδοτήσεις, που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός, ενώ παράλληλα διατηρούνται αμετάβλητα τα πανάκριβα χαράτσια των διοδίων που επίσης θα πληρώνει ο λαός για δεκαετίες. Ειδικότερα, η συμφωνία, σύμφωνα με δηλώσεις που έκαναν ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης, προβλέπει τα εξής:
Την πληρωμή του 50% περίπου των πρόσθετων διεκδικήσεων των κατασκευαστικών ομίλων (για καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στις αρχαιολογικές ανασκαφές, στη μετάθεση δικτύων κοινής ωφέλειας κ.λπ.). Πρόκειται για ένα ποσό 280 εκατ. ευρώ που θα δοθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό και, φυσικά, θα πληρώσει ο ελληνικός λαός.
Την κρατική επιχορήγηση των έργων με πρόσθετα κονδύλια 650 εκατ. ευρώ που θα προέλθουν από δάνειο που ήδη έχει εγκρίνει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το οποίο θα κληθεί να αποπληρώσει πάλι ο ελληνικός λαός. Με το δάνειο αυτό προβλέπεται να κλείσουν οι «τρύπες» που υπάρχουν τόσο από τη μείωση των προβλέψεων που υπήρχαν για τις εισπράξεις διοδίων στις αρχικές συμβάσεις κατά 45%, όσο και από την αποχώρηση που προβλέπεται ότι θα γίνει ορισμένων από τις 43 ιδιωτικές τράπεζες που δανειοδοτούν τους μεγαλοεργολάβους. Τα δύο αυτά κενά θα καλυφθούν επιπρόσθετα και από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Δηλαδή, το δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει με πρόσθετα κονδύλια την υποτιθέμενη συμβολή των μεγαλοεργολάβων, σε σημείο που ουσιαστικά τα έργα αυτά χάνουν εντελώς κάθε έννοια της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης», προκειμένου να εξασφαλιστεί η κερδοφορία τους...
Την περικοπή τριών τουλάχιστον οδικών τμημάτων που υπήρχαν στις αρχικές συμβάσεις, η κατασκευή των οποίων παραπέμπεται ουσιαστικά στο άδηλο μέλλον. Πρόκειται για τα τμήματα: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και Τρίκαλα - Παναγιά και Λαμία - Δομοκός, της Κεντρικής Οδού.
Οσον αφορά τα διόδια αυτά θα παραμείνουν, όπως ακριβώς προβλέπονταν στις αρχικές συμβάσεις. Δηλαδή, μόλις ολοκληρωθεί και υπογραφεί η συμφωνία θα υπάρξει αμέσως τιμαριθμική προσαρμογή τους με βάση τον πληθωρισμό, ενώ κάθε φορά που ολοκληρώνεται κατασκευαστικά ένα τμήμα θα αυξάνεται το αντίτιμο του χαρατσιού κατά 40% έως και 60%, ανάλογα με το τι προβλέπουν οι συμβάσεις!
Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις των υπουργών, τα έργα θα ξεκινήσουν την άνοιξη, αν βέβαια η συμφωνία αυτή με τους μεγαλοκατασκευαστές γίνει δεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και τις ιδιωτικές τράπεζες, οι οποίες διεκδικούν πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο από το 2,8% με 3% με το οποίο δεσμεύτηκαν να δανειοδοτήσουν τα έργα το 2007. Και βέβαια, τα αναθεωρημένα κείμενα των συμβάσεων, που θα προκύψουν μετά τη συμφωνία, θα πρέπει να κατατεθούν για κύρωση στη Βουλή και θα προσθέσουν νέα βάρη στον ελληνικό λαό και στις χειμαζόμενες λαϊκές οικογένειες από τη γενικότερη πολιτική των μνημονίων.
Ολα αυτά βέβαια τα καταλαβαίνει καλά ο λαός και γι' αυτό διαμαρτύρεται, ενώ η συγκυβέρνηση τον περασμένο Μάρτη φρόντισε με νομοθετική ρύθμιση να ποινικοποιήσει όσους αγωνίζονται για να καταργηθούν τα διόδια. Ολους όσοι ξέρουν πλέον καλά ότι αυτή η ιστορία με τα διόδια είναι μία ακόμα απόδειξη του γιατί είναι επιτακτική ανάγκη οι οδικοί άξονες, συνολικά οι υποδομές της χώρας, να είναι λαϊκή κοινωνική ιδιοκτησία. Υποδομές που θα κατασκευάζονται με κεντρικό σχεδιασμό και επιστημονική μελέτη, με μοναδικό γνώμονα την ικανοποίηση της ανάγκης της μεταφοράς, με ασφάλεια για όλους, χωρίς να επιβάλλονται χαράτσια για να αυξάνουν την κερδοφορία τους κάποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι και οι τράπεζες.
Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ

Ερώτηση για τους απλήρωτους ροδακινοπαραγωγούς


Απλήρωτοι παραμένουν οι ροδακινοπαραγωγοί Ημαθίας - Πέλλας για τη σοδειά του 2012 από τους εμποροβιομήχανους.
 Το πρόβλημα αυτό έφερε το ΚΚΕ στη Βουλή καταθέτοντας Ερώτηση προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:
 «Για μια ακόμη χρονιά οι ροδακινοπαραγωγοί Ημαθίας - Πέλλας έκαναν απλήρωτοι γιορτές μιας και η παραγωγή συμπύρηνων ροδάκινων του καλοκαιριού του 2012 έμεινε απλήρωτη από τους κονσερβοβιομηχάνους, που την παρέλαβαν και με τιμές παραγωγού τα 20 λεπτά/κιλό, δηλ. κάτω από το κόστος παραγωγής. Σε πολλά χωριά έχουν ανεξόφλητες παραγωγές συμπύρηνων ροδάκινων και από προηγούμενες χρονιές, όπως και αρκετοί παραγωγοί δεν έχουν εξοφληθεί ακόμη ούτε για τα επιτραπέζια που παρέδωσαν το καλοκαίρι σε εμπόρους και εξαγωγείς.
Στους περισσότερους Συνεταιρισμούς - Ομάδες Παραγωγών έχουν δοθεί από τους μεταποιητές μόνο κάποια μικροποσά, έναντι της προσκομισθείσας παραγωγής. Σύμφωνα με τους παραπάνω Συνεταιρισμούς - Ομάδες Παραγωγών μόνο μία (1) κονσερβοβιομηχανία από τις δεκαέξι (16) του κλάδου έχει ξοφλήσει την παραγωγή που παρέλαβε και συνολικά εκκρεμούν πληρωμές πάνω από το 50% της συγκομιδής του καλοκαιριού.
Οι ροδακινοπαραγωγοί είναι ανάστατοι και αγανακτισμένοι, όχι μόνο γιατί έκαναν άλλη μια φορά «μαύρες γιορτές» με τις οικογένειές τους, αλλά και γιατί τους «πνίγουν» τα χρέη προς τα καταστήματα γεωργικών φαρμάκων και λιπασμάτων, και γι' αυτό το λόγο αυτά δεν τους προμηθεύουν εφόδια για τη νέα καλλιεργητική περίοδο που άρχισε για τις δενδροκαλλιέργειες της περιοχής. Να σημειωθεί ότι η χρονιά χαρακτηρίζεται υψηλής κερδοφορίας λόγω ενίσχυσης της εξαγωγικής δραστηριότητας για τη συνολική παραγωγή κομπόστας ροδάκινου, που για το 2012 έφτασε τους 250.000 τόνους, με κύριο προορισμό την αγορά της Ρωσίας.
Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι οι μεταποιητές - βιομήχανοι, που με τις πλάτες της κυβέρνησης παρέλαβαν και μεταποίησαν και φέτος σε πολύ χαμηλές τιμές τα βιομηχανικά ροδάκινα, αδιαφορούν για την εξόφληση των παραγωγών επικαλούμενοι την οικονομική κρίση.
Αυτή είναι η «ελεύθερη αγορά», η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας που προωθούν διαχρονικά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, για να εξασφαλίσουν τα συμφέροντα και τα κέρδη των εμποροβιομήχανων από τη σκληρότερη εκμετάλλευση των παραγωγών, των εργαζόμενων και των καταναλωτών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση ώστε:
Να εξοφληθούν άμεσα όλοι οι ροδακινοπαραγωγοί Ημαθίας - Πέλλας για τη σοδειά του 2012.
Να εξοφληθούν προς τους Συνεταιρισμούς - Ομάδες Παραγωγών όλες οι εκκρεμότητες πληρωμών προηγούμενων ετών από τους εμποροβιομήχανους που έχουν "μοσχοπουλήσει" την παραγωγή».

Ναι, ο λαός μπορεί....


 «Kαθώς φτάσαμε στην αρχή της νέας χρονιάς είναι βέβαιο ότι ο λαός θα ξανακούσει: Η κυβέρνηση να του λέει ότι αυτή τη χρονιά θα πιάσουν τόπο οι οδυνηρές θυσίες που του έχουν επιβάλει μαζί με την ΕΕ και το ΔΝΤ, ότι αν έρθει η ανάκαμψη της οικονομίας θα ωφεληθεί κι αυτός, γι' αυτό πρέπει να υπομείνει τη συνέχιση των άγριων μέτρων σε βάρος του.
Η αξιωματική αντιπολίτευση και οι άλλοι να του λένε ότι η σωτηρία του λαού θα έρθει αν γίνουν αυτοί κυβέρνηση. Οτι αυτοί θα κάνουν καλύτερη διαπραγμάτευση εντός της ΕΕ, ότι αυτοί έχουν το σωστό μείγμα πολιτικής που θα φέρει ανάπτυξη και θα αυξάνει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και οι εργαζόμενοι θα ζουν καλά.
Αν τους πιστέψουν οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι και τα λαϊκά στρώματα της πόλης και της υπαίθρου, τότε και η νέα χρονιά θα είναι γι' αυτούς μια συνέχεια των προηγούμενων χρόνων, ενώ θα τους περιμένουν νέες απογοητεύσεις.
Μπορεί να γίνει το 2013 καλή χρονιά για το λαό; Ναι, μπορεί, όμως αυτό εξαρτάται από τον ίδιο. Από το αν εμπιστευτεί τη δύναμή του. Από το αν απεγκλωβιστεί από τη μοιρολατρία και το φόβο και μετατρέψει την τυφλή αγανάκτηση και οργή σε αποφασιστικότητα, συνειδητοποίηση και αγώνα.
Ναι, ο λαός μπορεί να γίνει πιο ισχυρός, πιο αποτελεσματικός για να αποκρούσει τα μέτρα που τον καταδικάζουν στη φτώχεια και στην εξαθλίωση και να βάλει οριστικό τέλος σ' αυτήν την πορεία, αν το 2013 κάνει αποφασιστικά βήματα στη χειραφέτησή του και στην αναζωογόνηση του εργατικού λαϊκού κινήματος.
Ενός κινήματος που καθημερινά θα μάχεται για να εμποδίσει τα βάρβαρα μέτρα, για την προστασία των ανέργων και των φτωχών λαϊκών οικογενειών, μα ταυτόχρονα θα προωθεί τη λαϊκή συμμαχία ανάμεσα στους εργαζόμενους, τους φτωχούς επαγγελματίες, επιστήμονες, αγρότες και θα βάζει στόχο τη ριζική ανατροπή: Την εργατική λαϊκή εξουσία, η οποία θα αποδεσμεύσει τη χώρα από την ΕΕ, θα κοινωνικοποιήσει όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις, τις υποδομές, τον φυσικό και ορυκτό πλούτο και θα διαγράψει μονομερώς το χρέος. Αυτός είναι ο δρόμος για να αναπτυχθούν όλες οι παραγωγικές δυνάμεις της χώρας προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Οι εργαζόμενοι, οι νέοι και οι γυναίκες πρέπει να βιαστούν. Η βαθιά καπιταλιστική κρίση φανέρωσε πόσο επικίνδυνη και αδιέξοδη είναι γι' αυτούς η καπιταλιστική ανάπτυξη. Ανέδειξε τις οξυμένες αντιθέσεις που υπάρχουν στην ΕΕ.
Η όποια ανάκαμψη έρθει, θα είναι αναιμική, καμία σχέση δεν θα έχει με τους υψηλούς ρυθμούς του παρελθόντος και το κυριότερο αυτή η ανάπτυξη θα βασίζεται πάνω στα ερείπια των εργατικών λαϊκών κατακτήσεων. Για το λαό θα γεννά μόνο φτώχεια και δυστυχία, ενώ θα μεγαλώνουν οι κίνδυνοι για την εμπλοκή της χώρας σ' ένα γενικευμένο ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην περιοχή μας, για το μοίρασμα ανάμεσα στα μονοπώλια και τα κράτη των πηγών και των δρόμων της ενέργειας, των αγορών.
Το ΚΚΕ εμπιστεύεται τους εργαζόμενους και το λαό και τους καλεί να το εμπιστευθούν. Δικαιώθηκε στις προβλέψεις για το τι θα φέρει ο καπιταλισμός και η προσαρμογή της χώρας στην ΕΕ, έχει δίκιο και στη διέξοδο που προτείνει για το λαό, με πρωταγωνιστή τον ίδιο».
Άρθρο της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ , ΑΛΕΚΑΣ ΠΑΠΑΡΗΓΑ, με αφορμή τη νέα χρονιά, στην εφημερίδα «Real News».